Gå til innhold

Hanix 15 b2, belte tannhjul, kule lager


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Noen her som har peiling på dette 

 

Ikke mye kuler igjen... 

Ser ut som det er litt pinner å bolter som må ut for å bytte lagrene... 

 

 

 

IMG_20220308_143207.jpg

IMG_20220308_143211.jpg

IMG_20220308_143213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet denne på min H15B+ tidligere, og er ganske sikker på at det er samme som denne. Tror jeg ga rundt kr 2500 på ebay. Front idler på engelsk.

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker... Eg prøver splitte og se om lagrene er mulig å oppdrive B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk bestilt fra uk. 

 

Billigere enn ebay. 

125 gbp pr stk. Og 50 i frakt og sikkert pluss litt xtra ved ankomst Norge... 

 

 

Item 13 på tegningen. 

 

Hadde jo vært greit å funnet ut hvilke lagre som er brukt og fått overhalt.... 

 

 

 

 

Screenshot_20220316_230507_com.google.android.apps.docs.jpg

H15B-2 Spare Parts sept 07.pdf.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme pris ca. det med mva. inn til Norge. Tenkte det samme selv, men enklere å bare bestille ny. Er vel 4 år siden jeg byttet ut ene min, og er mye annet som burde byttes før denne for å si det sånn :D

Burde være greit å få ut de gamle lagrene dine med riktig verktøy. Det sitter pin i enden på hver side av akselen. Har du et skyvelær så finner du fort ut hvilket lager som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen så er det jo ikke så veldig mye å spare på å skifte lagre - men jeg skjønner helt klart ønsket om å reparere framfor å bare skifte hele komponenter.

 

Selve delen ser jo ganske kurant å dytte lagerne ut av - og nye finner du på Simplybearings.co.uk - jeg har fått kloa i de merkeligste dimensjoner der (selv lagre til dreiebenken min fra femtitallet)

 

-c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått splittet. Men ikke fått ut lager skålene. 

Er ganske rustet. 

Så må i så fall måle meg fram til størrelsen. 

Men nå ble det jo nye blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener ytre ring av det som engang var kulelageret du mener når du sier skåla? Varme opp lagerhuset, og kjøle ytre ring kan fungere. Ellers så pleier det å fungere greit å skjære ut resten av ringen med dremel m/skjæreverktøy. Trenger ikke helt å komme deg i gjennom, men med et par grove hakk i ytrering gjør den svak nok til at du kan slå det ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel det eg mente ja... 

 

Skal prøve dremel og kutte litt.. 

 

Hvis ikke, kan eg no glass blåse tannhjul og bygge inn ett urverk og få en vegg klokke i garasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...