Mrvikan Skrevet 20. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2022 4 timer siden, lafterolf skrev: Lag hengsler i nedkant på skiltet og magnet på øvre del. Den var ikke dum du.. Satt å tenkte at skiltplassering blei snodig med hullet der så valgte den "vanlige" typen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Det er lov å flytte skiltet sideveis på fangeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Croft Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 4 timer siden, gautes skrev: Det er lov å flytte skiltet sideveis på fangeren. Sikker på det? Da jeg viste Defendern min for å få godkjent heving fikk jeg beskjed om at skilt skulle sitte midt på fangern. Heldigvis lå rullen med borelås som skiltet bare var festet med i bilen så jeg satte enkelt på en bårelås midt på fangern og festet skilet rett over der vinsjtau kommer ut av fangern. Da ble kontroløren fornøyd og siden har skiltet vært festet der. Bør vel kanskje feste det litt mer permanent før utenlandstur Ellers har jeg lagt merke til at noen har skilt på fanger, gjerne plasert på høyre side av fanger, som ser litt mindre ut enn standard. Er de tillat og hvor kjøper man disse? (Må jeg ha et slkt for at skilt skal være lov å plasere sideveis på fangern min?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/kap39#kap39 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) "så nær kjøretøyets midtlinje som mulig " Kontrollører som ikke har fått med seg at "som mulig, i særlige tilfelle, til hinder for,osv." betyr at dispensasjoner kan gis etter litt merarbeid kan være noe irriterende. Mitt 110er frontskilt er lite og smalt og står på venstre side av fangeren foran og godkjenning notert i vognkort. Ellers har flere av seriebilene rektangulært skilt på v. forskjerm og en har tilogmed skilt over bakdøra. Det var nok enklere da kontrollører og biler var litt mindre standardisert. Endret 22. desember 2022 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 25. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2022 Etter forslag fra Lafterolf ble det borret 3 hull ned mot gulvet å 2 større hull med slanger bakover. Du milde for en forbedring det ble. Varme tær og masser av varm luft som blåser bakover Ja den ene slangen er i veien for brekket, men den vippes bare til siden når det brukes.. Så har de rustne beslagene bak blitt byttet ut med nye. Håper de blir litt mindre "bling" kjapt så de kan passe bedre inn Nå må jeg bare få kjøpt nye cappings i galv mellom vindu å skjerm så er mye av den synlige rusten borte vekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 14. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2023 En av de mest morsomme tingene med Defender må være alle duppedittene man ikke trenger men som gjør det så gøy lell.. Klarte ikke slå meg helt til ro med galva fanger.. Denne er nå solgt å skal sendes nordover. Jeg har nok en gang gått for fanger å styrebeskytter fra Masai4x4 å syntes kanskje den passet enda bedre siden jeg nå har AC grill. Ser nå at jeg må få shina opp skiltet mitt litt, tror det er 10% hvit lakk igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 22. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2023 Fikk endelig bytta ut de rustne gamle hjulmutterne med tette galvaniserte. Ca 1/4 pris i forhold til rustfrie Defender å -28 er ikke den beste komboen jeg har vært borti. Den bor nå med motorvarmer tilkoblet døgnet rundt å webastoen brukes konstant under kjøring. Men til gjengjeld er det ok temp inni kupéen Finnes det en måte å få webasto’n til å gå mer enn 1 time i slengen? Er en ThermoTop C.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 23. januar 2023 Del Skrevet 23. januar 2023 Hvis du søker på forumet står det endel om det. her er en av de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 27. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2023 På 23.1.2023 den 11.51, KethilF skrev: Hvis du søker på forumet står det endel om det. her er en av de Mange takk Skrev til Hastadklev ( der jeg kjøpte den nye pumpen ) å de sa at med denne bryteren kunne jeg styre den selv. Så da tror jeg at denne blir bestilt å testet ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 27. januar 2023 Del Skrevet 27. januar 2023 Oi, det var en dyr av/på knapp.. du kan jo koble dette selv på en hvilken som helst vanlig av/på bryter. Hva styrer du med nå? Det Ovale uret? Har laget en hjemmemekka GSM modul for styring av Thermotop C, da koblet jeg meg rett på ledningen som egentlig skal gå i uret.. kan grave frem koblingsskjema jeg lagde den gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 27. januar 2023 Del Skrevet 27. januar 2023 http://canter4x4.com/technical/wiring-up-a-webasto-thermo-top-c/ Som du ser kan du ha bryter i tillegg til ur. Evt kun ha bryter mellom rød/svart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 15. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2023 Fantastisk @Skjegget Der sparte jeg noen kr Pleier å anse meg som relativt god på google men den der fant jeg ikke så tusen takk! Vet du tilfeldigvis hvor mye batteri disse bruker? Om jeg bruker den hele natta feks, burde jeg ha en booster liggende klar? Har lyst på et ekstra batteri men har ikke helt sett behovet enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 15. februar 2023 Del Skrevet 15. februar 2023 Hele natta?! Da er batteri tomt på morran vil jeg tro... Normalt kjøres vel Webasto rundt 45min før kjøring? Usikker på eksakt strømforbruk, men den trekker jo noe. Webasto'er har mange batterier på samvittigheten, særlig om den brukes kombinert med mye småkjøring så batt ikke lades opp igjen. Med dagens dieselpriser vil det jo også koste litt å ha den kjørende hele natta.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2023 Hadde planer om å fortsette prosjekt webasto men nå har den sluttet å fungere, igjen.. Feilsøking når det blir levelige temp ute Merkes godt at den er fraværende med -25 den siste uken.. De slitne stålfelgene jeg hadde blir nå vinterfelger å får ny lakk ila sommeren, da måtte man ha nye til AT dekkene. Hadde planer om hvite, men endte på svarte 8x16 Modular felger sammen med +30mm breddere, det ble en pen kombo. Bomma litt når jeg valgte offset på felgene så de havna i grenseland langt ut, meeeeen mønstret er innafor så satser på at det går Måtte jo selvsagt testes på bilen å det var klin umulig å få sentrert de nye felgene med de nye mutterne, har aldri opplevd makan til risting.. Prøvd stramming i kryss, dunking, snurring, banning osv osv. Har lest litt rundt å flere har visst hatt problemer med akkurat disse mutterne sammen med Modular felgene. Så da får jeg bruke de gode gamle åpne mutterne, må bare få shinet de opp litt. Har opplevd at motoren "kutter" under belastning å forventet selvsagt det værste. Noen runder på Google, heftig bruk av WD40 å trykkluft, Vipps så var problemet borte. Nå går spjeldet lett som bare det å det merkes jammen godt under kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 Felgene bør balanseres med spacer påskrudd fordi senterhullet ikke er helt i senter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2023 30 minutter siden, lafterolf skrev: Felgene bør balanseres med spacer påskrudd fordi senterhullet ikke er helt i senter. Har ikke spacere så den blir vrien. Eller misforstår jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 En spacer er en stiv aluring med dreid senter, i motsetning til en stålfelg når den ikke er festet til noe. Skru felgen på spaceren og putt den i balansemaskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2023 6 minutter siden, Vidar S skrev: En spacer er en stiv aluring med dreid senter, i motsetning til en stålfelg når den ikke er festet til noe. Skru felgen på spaceren og putt den i balansemaskinen. Ganske sikker på at dekksjappa som la på dekkene fikk de balansert bra. De har tatt andre store hjul med lavt innpress for meg uten noe problem med balansering. Det jeg sliter med er at de ikke blir sentrert på bilen, virker som de nye mutterne ikke vil sentrere felgene mot navet. Når jeg sammenligner de nye mutterne mot de gamle ser det ut som det er en annen kon på de. Selvom de skulle være til alt av stålfelger til defender.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 Det er ikke innpresset som gjør at de er vanskelig å balansere. Det er felgens senterhull som ikke alltid er midt i felgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2023 9 minutter siden, lafterolf skrev: Det er ikke innpresset som gjør at de er vanskelig å balansere. Det er felgens senterhull som ikke alltid er midt i felgen. Der gikk det opp et lys, takk.. Da er det bare å spore opp en spacer å få de balansert på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 13. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2023 Der dukket det opp en liten jobb.. Har googlet litt å dette ser ut til å være en HUB oil seal? Noen som har andre meninger/tanker? Å når jeg først skal til å demontere, noe annet/ekstra som burde tas i samme slengen? Swivel kit? Evt ting som ikke lar seg demontere uten at det ryker? Ved kjøp av et swivel kit, følger da HUB seal med? Bremseklosser skal selvfølgelig byttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Tyder på simring (4785) ved hjullager ja. Det var veldig mye fett/olje. Sjekk ventilasjon på diff, for om den er tett blir det overtrykk som presser olje ut. Slangen går langs venstre radiusarm og opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 13. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2023 42 minutter siden, lafterolf skrev: Tyder på simring (4785) ved hjullager ja. Det var veldig mye fett/olje. Sjekk ventilasjon på diff, for om den er tett blir det overtrykk som presser olje ut. Slangen går langs venstre radiusarm og opp. Ventilasjon skal sjekkes, godt tips. Noen andre deler som blir berørt å bør/må byttes når jeg plukker ut den? pakninger osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Nei egentlig ikke, men alltid greit å stramme, fjerne shims, på kingboltlager (swivel pin). Jeg bruker 2,5kg målt der endeledd festes. Ser det er litt mye svetting på pokalen og etterstramming gjør at simringen tetter bedre mot pokalen. Du kan vurdere å fette opp, ev bytte hjullager samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.