Gå til innhold

Defender TD5


Mrvikan

Anbefalte innlegg

Så var det endelig en Defender tilbake på tunet! 
Valget falt på en 2000 mod 110 med TD5.

 

Litt om bilen:

Godt fulgt opp med servicer.

Understellsbehandlet fra ny.

Full interiør pakke fra Exmoore som innebærer nye seter x5, nytt teppe i hele bilen, cubby box, skinn på ratt, gir osv. 

AC, ABS, TC og Webasto

Varme i frontrute å nye ruter bak som fjerner rasling å lekkasje, alt fra Masai. 
 

Dekk var ikke mye å skryte av så har hentet meg 5stk BFG KM3 255/85R16 som skal på ganske kjapt. Ønsker meg i utgangspunktet stålfelger men skal gi det et forsøk på de orginale boost først. 

En liten bestilling på småtterier er selvfølgelig gjort så snart kommer det Egr delete kit, Straight pipe, div pakninger, klips å nips. 
 

Sliter med å få inn bilder men her er et som var samarbeidsvillig. 

B9CA0C82-8755-4382-BF5E-D11AD8A812AC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

6 timer siden, lafterolf skrev:

Gratulerer. En perfekt kur på abstinensene:)

Takk! Ja endelig er en kur på plass;)

 

6 timer siden, jorgenht skrev:

Pent! Moro at du er tilbake. Var bra driv i prosjektene dine :D

Hyggelig tilbakemelding, mange takk :D

Siden sist har familien vokst fra 5 til 6 å vi har et stort hus som pusses opp, så blir nok litt mer moderat driv i starten (har jeg sagt til sjefen)! Meeeeen vi vet jo alle det ikke skjer:rolleyes:

 

5 timer siden, Jasswass skrev:

Grattis med flott bil!

Mange takk :)

 

I dag har jeg vært å fått på de nye dekkene. Det blei skikkelig bra om jeg må få si det selv. Mye bedre å kjøre å ikke noe nevneverdig med støy. 
Skulle bare hatt noen spacere så blir dette 100%. Litt mindre aggressive hjul enn sist runde. 
Har matchende reservehjul men det blir for tungt for den stakkars døra så det må nok bli et innkjøp der, med tiden:lol:

 

Skvettlapper er allerede på vei i posten.

 

Hadde -16 i dag tidlig å det samme er meldt i natt så vasking utsettes litt til selvom det trengs. 
 

Tips til hvor jeg finner lakk koden på denne? 

94E69AB8-0CEA-4648-B699-BC722DBC2C15.png

DF3993E0-8D80-4D6B-AD87-D9AFEE4C3799.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2022 den 19.35, Eljostad skrev:

Gratulerer med super kul bil!

Blir gøy å følge prosjektet. Likte godt de dekkene der altså. Må sjekke ut de når jeg må skifte mine :)

Takk takk;)

 

Jeg liker dekkene veldig godt selv, behagelige å kjøre med å de kler bilen godt.. 

Men jeg er usikker, har egentlig lyst på svarte stål felger. Med 285/75 dekk. 

Det kan da hende at disse havner i "bytte bort avdelingen" ila kort tid. 5stk boost med 255/85 dekk å 1 felg med Cooper dekk. 

76B4A9B6-9279-46AD-9C8D-DCC52F6BB9DB.png

Reservehjul + ekstra reservehjul ;)

E690D629-FE42-41EE-9BCB-846230B5FF60.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrvikan skrev:

Takk takk;)

 

Jeg liker dekkene veldig godt selv, behagelige å kjøre med å de kler bilen godt.. 

Men jeg er usikker, har egentlig lyst på svarte stål felger. Med 285/75 dekk. 

Det kan da hende at disse havner i "bytte bort avdelingen" ila kort tid. 5stk boost med 255/85 dekk å 1 felg med Cooper dekk. 

76B4A9B6-9279-46AD-9C8D-DCC52F6BB9DB.png

Reservehjul + ekstra reservehjul ;)

E690D629-FE42-41EE-9BCB-846230B5FF60.png

Skjønner godt lysten på enda større og grovere dekk :) stemmer det at 285 subber i hjulbuene?

jeg tok over min bil i desember, så har bare kjørt på piggdekka. Sommerdekkene er noen sailun dekk som ser ganske snille ut. 
Drømmer om å få noen fine noen etterhvert :)

 

håper du får byttet til det du ønsker. Stål felger ser utrolig fett ut på Defenderen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eljostad Så langt jeg kan lese å har sett subber ikke 285 i hjulbuene. Jeg kjørte med 33x12.5R15 på forrige Defender med 10x15 et-50 felger, da måtte jeg ha 2" bredere skjermer men subba ikke ellers. Men tenker å ha det litt snillere denne runden ;) 

 

Grattulerer med ny bil da! Dekk kommer fort på toppen av innkjøpslisten så tipper drømmene dine blir oppfylt ganske snart:D

 

Bildet av forrige, som jeg fortsatt angrer på at jeg solgte :wub:

3368043E-A03D-4CE5-B01C-02CC8039F54C.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mrvikan jo takk for det du. Og gratulerer til deg også med flott bil

den var skikkelig grom den du hadde før også, så blir gøy å se hvordan den du har nå blir :)


aha ok :) ja men da er det mulig det blir større enn først planlagt da :) 

hehe ja dekk er nok helt på toppen av lista for øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet- hvorfor 285/75? Kun for utseende da? Omkretsen er veeldig lik - dvs. marginalt større - og et breiere dekk vil vel bare bidra til enda dårligere svingradius og høyere forbruk?

Jeg synes en defender kler 255/85 utrolig bra. Både klassisk og grovt på samme tid. Ville vurdert å få satt de dekka du har på kledelige svarte eller hvite (som taket ditt) stålfelger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette emnet så er det nesten like mange meninger som det er biler ;-) .  Vi har kjørt 305/70-16 på 8,5 felg / skjermbredere / 2" løft siden sånn ca 2006 - og alltid vært fornøyd.  Sahara / Marokko / Europa / Iran / Pamir / Mongolia / Gobi  og mye, mye mer - for ikke å snakke om norske veier ...  Nå også samme dimensjon på Hercules 6x6 Defender. Hva som er best / penest / mest riktig?  Ikke vet jeg - men det blir vel subjektivt og individuelt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jasswass skrev:

Av nysgjerrighet- hvorfor 285/75? Kun for utseende da? Omkretsen er veeldig lik - dvs. marginalt større - og et breiere dekk vil vel bare bidra til enda dårligere svingradius og høyere forbruk?

Jeg synes en defender kler 255/85 utrolig bra. Både klassisk og grovt på samme tid. Ville vurdert å få satt de dekka du har på kledelige svarte eller hvite (som taket ditt) stålfelger. 

tja, den dimensjonen ser bra ut syntes jeg. Akkurat så bredt å stort at det holder uten å måtte heise å bredde.. Så ja, mest for utseende :) Men jeg er enig, 255/85 ser ganske kult ut å jeg er ganske sikker på at med andre felger hadde jeg blitt mer fornøyd. Savner litt dybde i felgen samt å fylle hele veien ut. 
Men, det kommer forsåvidt spacere ila uken, kanskje det gjør underverker.. 

Hvite felger for å matche taket var ingen dum ide. Må Googles ;)
 

7 timer siden, Vidar S skrev:

Følger opp Jasswass og den storkjefta, 255 er mer enn stort nok. Egentlig er det 235/85R16 som er det aller beste, både for- og på en Defender,, men havner ned på tøffhetsskalaen for mange.

Skal være ærlig å si at utseende er viktig for meg. Å dekk er heldigvis en enkel sak å endre underveis om man ønsker opp eller ned :) 

 

6 timer siden, Atle G skrev:

Om dette emnet så er det nesten like mange meninger som det er biler ;-) .  Vi har kjørt 305/70-16 på 8,5 felg / skjermbredere / 2" løft siden sånn ca 2006 - og alltid vært fornøyd.  Sahara / Marokko / Europa / Iran / Pamir / Mongolia / Gobi  og mye, mye mer - for ikke å snakke om norske veier ...  Nå også samme dimensjon på Hercules 6x6 Defender. Hva som er best / penest / mest riktig?  Ikke vet jeg - men det blir vel subjektivt og individuelt.  

+1 på den!
Man kan jo ikke alle like det samme;) Åsså er det morro å høre andre sine meningen å erfaringer.. 


Men steike ta, må ha vært helt fantastisk å ta Defenderen sin på sånne turer som det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jasswass skrev:

 Ville vurdert å få satt de dekka du har på kledelige svarte eller hvite (som taket ditt) stålfelger. 

Finni2 får hvitt tak og matchende hvite felger når ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, gautes skrev:

Finni2 får hvitt tak og matchende hvite felger når ferdig.

Spennende! Hva er fargen på resten av bilen å hvordan felger skal den få? 
 

 

Skal jo ikke nekte for at dette var en meget kledelig combo:D

4A82135B-04B8-4399-837C-F91B54FB0CB6.png

150D684F-A0EE-4DAB-9767-747955044AB0.png

Endret av Mrvikan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyvasket å plassert i garasjen for litt tørking i vinterferien.. 

Passet som hånd i hanske;)


Når jeg hentet bilen hadde den 2stk ekstralys montert. Disse fjernet jeg dagen etter å fant da ut at når jeg skulle bruke langlysene forsvant alt av lys.. Etter litt forskning prøvde jeg å koble pærene utenom Biltema sitt lysforsterker kit å vips fungerte alt igjen.. Noen som har vært borti dette? 
 

Fant å litt artig spagetti som må ryddes opp i snarest.. Den klyngen hadde forsåvidt ikke noe med lysene å gjøre. 
 

80AD57C3-3900-4432-9089-8EE786F5956D.png

11CD9030-ADBB-4C70-9440-3D9685ACCDCE.png

FB6883A5-DC04-4F7D-B867-6EF187508DF6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mrvikan skrev:

Når jeg hentet bilen hadde den 2stk ekstralys montert. Disse fjernet jeg dagen etter å fant da ut at når jeg skulle bruke langlysene forsvant alt av lys.. Etter litt forskning prøvde jeg å koble pærene utenom Biltema sitt lysforsterker kit å vips fungerte alt igjen.. Noen som har vært borti dette? 


Kanskje et relé som har kuttet ut? Bytt plass på reléene innbyrdes og se hvordan det blir da.
De nyere settene til Biltema mener jeg har Bosch-sokkel og da er det lett å få tak i nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar. Kan virke som reléene var syndebukken i dette tilfelle så nye blir kjøpt inn.. 
 

Ellers har det kommet nye sko (igjen) på. Endelig føler jeg at jeg har landa å er meget fornøyd:D

 

Fått fjernet den midtre potta å erstatta med strakrør der, makan for en herlig lyd det blei i Td5’n.. 

 

Montert på de nye skvettlappene bak å da så jeg at fra jeg bestilte de til nå har en forran forlatt kjøretøyet så fler må bestilles.. Sikkert plass til mer i den handlekurven:rolleyes:

 

Har valgt å ta av reservehjulet da døra å hengsler føltes fryktelig slitent. Begynte å demontere trekket på døren å ble egentlig ganske glad for at jeg tok det valget….. Den isolasjonen var VÅT! Husker forrige eier sa han hadde isolert bakdøren men denne var ny..

Nuvell, nå er den ute å døren skal få tørke opp før jeg begir meg ut på litt stell. 


Sist men ikke minst, dårlig med fargekode stemplet inn her så hvordan får jeg sjekket det opp mot Chassie nr? 

 

009EB768-F281-4FC3-8238-531CDE52CE29.png

9429FA2B-A086-4DA6-8F54-D09693EDCFC1.png

94BC5491-5C3E-4AAF-925C-061C56FA9D5E.png

F1A8D50F-0A5E-42B2-AC0B-CC28A52F0179.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...