Gå til innhold

Td5 Hvordan feste Luftinntak grill h. side


Ivar

Anbefalte innlegg

Hei. 

Hvordan fester man original plast motor luftinntak grill? 

4 plast pinner på grill og 4 hull i skjerm som passer. 

Skal den limes fast? 

Tec7 i hullene og dytt den inn? 

Endret av Ivar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ivar endret tittelen til Td5 Hvordan feste Luftinntak grill h. side

 

Pinnene skal i utgangspunktet gå så tregt i hullene at det holder gitteret på plass.

I praksis dette gitteret av etter endel år likevel.

Pinnene brekker av fra gitteret.

Ville limt med kladder med egnet gunda men ikke i hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter inn en ny rist i neste uke for montering på min Defender 2002 mod. Jeg er dog litt uvitende da jeg også bestilte skruer som jeg  trodde kunne/skulle brukes, men synlig vis ikke  det er jo ingen huller for disse i plasten. Det må da kanskje gjelde til en eldre model som originalt har skrue feste? Hva om disse skulle brukes, vil de sitte bra i aluminiumen?

 

beregnet til udskiftning af de rustne skruer i Defender modellernes plastik indsugnings paneler på siden af forskærmene

 

Beskrivelsen som følgende:

Land Rover rustfri stål skruesæt til Defender indsugnings ristene på siden af forskærmene
Land Rover rustfristål skrue sæt beregnet til udskiftning af de rustne skruer i Defender modellernes plastik indsugnings paneler på siden af forskærmene

 

Noen som har forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mitt forrige innlegg som ble feil.

Det viste seg at dekselet som har vært på plassen i nesten 20 år hadde løsnet fra de fem plast tappene  som satt igjen på motstykket. Jeg måtte forsiktig trykke dem ut med en syl, men dessverre så ble et par av hullene litt større så to av tappene i dekselet hadde ingen motstand. Resultatet ble dårlig da dekselet ikke sitter korrekt. Et lite glip og derav litt løst i underkant. Det er ikke holdbart da det kan løsne når som helst. Finnes det ikke en masse a la silicon som man kan ha på så det holder tett. Silikon har ikke så mye binding, men kanskje det går. En annen sak er at jeg burde ha kjøpt et par deksel i reserve de koster under hundrelappen pr stykk.

 

Pop-nagel/er  er også foreslått?

Hva er kladder? :huh:

 

Håper dog att trå starteren har løst problemet.

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 17.2.2022 den 9.08, Jasswass skrev:

Jeg har klemt sammen plasten i pinnene en del nesten ytterst, slik at det blir en liten bul på de. Lita spiss tang er bra. Da sitter de veldig godt når på plass gjennom hullene.

 

20220224_084316.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kladder er punktvise "drypp" av egnet materiale når du ikke vil legge en hel stripe for å f.eks lime noe.

Litt som punktsveis kontra helsveis.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det viste seg at det var en viss spenning i skjermen som gjorde at når en trykket inn dekselet så var ikke skjermen plan. Sannsynligvis har en mindre  bulk i fronten  på sideveggen ha forårsaket dette som ikke synes nær dekselets feste. Merkelig synes jeg. En god nabo som sysler med sine ikke LR biler tilbød seg å løse problemet og det gjorde han tilslutt med å tre syltynne slanger over de festene som ikke hadde motstand. Likevel en liten åpning/glip nederst men godkjent. Dekselet står "spikret" fast. 

 

Takker så mye for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...