Gå til innhold

Pakningsmiddel topp - kamakselramme? Hylomar?


Jasswass

Anbefalte innlegg

Driver og forbereder sannsynlig toppbytte på td5'en. Har det meste klart, men lurer på en ting (pr. nå...):

 

Ser Turner selger "STC 4600 - Hylomar 3400 Sealant" til bruk mellom topp og kamakselramma (eller hva det nå heter - opplys meg gjerne om korrekt ordbruk).

 

Må jeg ha akkurat denne typen, eller kan jeg f.eks. bruke Hylomar Blue som jeg har liggende? Ev. tips om annen guffe som ikke koster så inmari mye og som fås over disk lokalt? 
 

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg satt sammen toppen på min TD5 så brukte jeg det som Turner selger - men det var fordi jeg bestilte topp derfra uansett.

 

Basert på kalringene som er på de maskinerte flatene når du monterer kamakselramma på den motoren så vil jeg anta at hylomar vil gjøre jobben helt fint - selv om jeg ikke har prøvd dette selv.

 

Du er velkommen til å komme innom og rappe resten av tuben min med tettemiddel :) (den e rvel så gammel nå at jeg burde ha hivd'n)

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jasswass endret tittelen til Pakningsmiddel topp - kamakselramme? Hylomar?

Snakka med Turner på telefon i dag, og der var de av den klare oppfatning at en absolutt burde bruke den som var spesifisert fra LR. Blir nok å få tak i en tube derfra sammen med resten da.

 

16 timer siden, Camarogeddon skrev:

Du er velkommen til å komme innom og rappe resten av tuben min med tettemiddel :) (den e rvel så gammel nå at jeg burde ha hivd'n)

 

Hadde jeg vært bittelitt nærmere så hadde det vært knall, så takk for tilbudet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, da er i hvertfall det ganske klart og tydelig besvart.

 

Ellers, du skal bare ha en tynn film på - det er lett å ta for mye på, med tette oljekanaler som resultat, noe jeg har funnet selv når jeg har plukket topp ifra hverandre. Noen av kanalene i de toppene er jo utrolig små etter min bok. Så her er det helt klart best å være nøye med mengden.

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Takk for tips.

Det var det Turner også sa, og hvorfor det er så viktig å bruke riktig guffe og tilstrekkelig tynn film. 

 

Også noen betraktninger i en søstertråd her: 

 

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...