hahaug Skrevet 7. februar 2022 Del Skrevet 7. februar 2022 Skal montere xtra varmeapp.bak i Defender.Har glemt ,og usikker på hvordan de kobles på fremme i motor-rommet.En som kan veilede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Det begynner å bli noen år siden jeg tukla med dette, men jeg mener at jeg koblet meg inn mellom varmeapparatet i motorrommet og motoren slik at de ble stående i serie. Da sirkulerer vannet først gjennom originalapparatet også videre til det bak. Det fungerte uten sirkulasjonspumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Her har jeg gjort akkurat omvendt - og koblet meg på med T stykker i motorrommet slik at både det nye og gamle registreret er i paralell. Dette har også fungert helt flott - så konklusjonen må være at begge deler fungerer ganske så bra. (jeg var redd for at registeret på ekstraapparatet var for lite, og ville strupe gjennomstrømningen - derfor ble det paralellkobling. Jeg hadde forventet noe problemer med luft etc - men dette har i praksis ikke vist seg å være et problem, heldigvis. På min TD5 så går begge kjølevannsslagene mellom motor og torpedovegg (på toppen av clutchhuset) - dette ble det punktet hvor jeg kappet slangene og satt inn T-stykker - slik at varmeapparatslangene kan ligge rett bakover fra det punktet, og bakover i karosseriet i tunellen. (mine varmeapparater er gjemt under cubbybox) -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 8 timer siden, Camarogeddon skrev: Her har jeg gjort akkurat omvendt - og koblet meg på med T stykker i motorrommet slik at både det nye og gamle registreret er i paralell. Dette har også fungert helt flott - så konklusjonen må være at begge deler fungerer ganske så bra. (jeg var redd for at registeret på ekstraapparatet var for lite, og ville strupe gjennomstrømningen - derfor ble det paralellkobling. Jeg hadde forventet noe problemer med luft etc - men dette har i praksis ikke vist seg å være et problem, heldigvis. På min TD5 så går begge kjølevannsslagene mellom motor og torpedovegg (på toppen av clutchhuset) - dette ble det punktet hvor jeg kappet slangene og satt inn T-stykker - slik at varmeapparatslangene kan ligge rett bakover fra det punktet, og bakover i karosseriet i tunellen. (mine varmeapparater er gjemt under cubbybox) -C Interessant! Jeg mener jeg først prøvde med T-stykke og paralell men fikk da ikke sirkulasjon bak til det bakerste apparatet (som hos meg lå under baksetet). Kan selvsagt være at det skyldes hvor jeg koblet meg inn, luft i systemet (selv om jeg luftet nøye), osv, men tyder på at det ihvertfall ikke er skrevet i stein hva som virker og ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Om man bruker Y-stykker og tilførselen går inn i stammen blir det mindre motstand og bedre gjennomstrømning. Endret 9. februar 2022 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg har koblet slik kulien gjorde da den andre metoden ikke fungerte uten egen vannpumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Croft Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Det jeg lurer på er hva slags varmeapparat dere har installert? Helst billig gjerne noe som kan plukkes ut av en donorbil hos høgern. Det er jo ikke akkurat varmt for de som sitter i baksetet så om jeg får tak i et varmeapparat så er dette sikkert noe jeg burde installere jeg og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Du kan montere nesten hva som helst. Men opptimalt blir det ikke før apparatet du monterer henter luft fra utsiden. Søk litt på Finn så kan det dukke opp noe. Finnkode: 174746423 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg har montert 2 stk båtvarmere, tilsvarende https://www.maritim.no/eberspacher-defroster-12-vdc-4-2-kw. De står rygg mot rygg under cubby, minuset er at de suger bare kupeluft og sirkulerer denne igjennom. Når det er sagt så har dette fungert veldig bra for å få opp temperaturen både i for og bakseter.. -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg hadde en Webasto airtop 2000 luft til luft varmer montert under andre seterad. Det var ikke lagt opp til at den hentet frisk luft, men jeg hadde aldri problemer med dugg eller lignende. Det var optimalt. Med Webasto Thermo top C i motorrommet, ble det en veldig god bil temperaturmessig. Airtop 2000 sirkulerer også luft om sommeren, som en vifte. Det var deilig, da AC ikke er supereffektiv 110 Td5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.