Gå til innhold

300tdi kompatibel termostat fra Biltema, Bilxtra e.l.


SveinHa

Anbefalte innlegg

Temp måleren står nokså nær minimum, oljetemp går bare så vidt over 60 grader og lite futt i varmeapparatet så termostat er nok på tur... Noen som vet om en passende termostat fra Biltema e.l.? En eller annen burde jo passe men søk på regnr hjelper ikke stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er termostaten kokt og viste seg å begynne å åpne ved 67 grader, skal normalt begynne å åpne ved 85-89 grd og fullt åpen ved 102. Min var noenlunde fullåpen rundt 90.

 

Lette rundt i alle termostatene på Gubbdagis og den eneste som var i nærheten var 61-509. Største diameter skal være 52 og denne var 49 og det er nære nok, passet nesten bedre enn original. Minste diameter skal være 33 og denne var noe annet, husker ikke målet men lengden er 42.5 og det var midt i blinken. Denne mangler "rattle valve" så jeg borret et 1.5mm hull i største flensen, bedre enn ingenting.

 

Har hatt en liten kjøretur på noen få km i flatt terreng og oljetemperaturen kom opp i 74, pleier aldri å komme høyere enn lavt 60 tall. Vanntemp beveget seg opp ca 1/3 på midtfeltet og det begynte å lukte varmt fra varmeapparatet så jeg er tydeligvis på rett spor. Får legge inn både vann- og oljetermostat i neste bestilling fra holmen like utenfor EU.

 

Gubben på Biltema var 100% sikker på at jeg ikke fant noe som passet, også ETTER jeg hadde funnet...

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...