Gå til innhold

Min D3


Jan R.

Anbefalte innlegg

  • Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da har ryggekamera til skiltlys og kameraveksler dukket opp. Har nå mulighet til å få både ryggekamera, companion kameraer og dvd/tv/video inn og kan veksle mellom disse. Tenker i første omgang ryggekamera og trådløst ryggekamera til hengeren. Blir vel kanskje noen D4 speil med kamera/blinklys etter hvert her. Kunne også tenke meg et kamera på takgrind for oversikt over gods på hengeren. 

20220208_195218.jpg

20220208_195228.jpg

20220208_195243.jpg



Til info hvis noen lurer på hvordan man låser opp diagnosemeny på D4 2010-2012 navigation:

20220208_200428.jpg

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye gode nyheter angående motorbytte. Hver gang vi prater med dem så skal dem ha ekstra betalt for jobben vi har blitt enige i anbudet. Nå har prisen 3 doblet seg for jobben, og tror ikke vi gidder å gå med på dette. Har bedt dem vente med videre arbeid.

 

De har fortalt at den personen som ga oss pris, ikke visste helt hvor mye jobb det var. De har også innrømmet at de har gått på en smell her, men forventer at vi skal betale for all ekstra jobb uansett. I anbudet er det spesifisert at dette er en brukt motor som skal inn i en brukt bil. De må forvente at de må bytte over dynamo, starter, osv da. Ser nå at jeg burde ha sjekket vurderinger på Google før vi valgte disse. Er visst ikke eneste som har havnet i samme situasjon med dem. Blir spennende å se hvordan dette går.

50000 skal dem ha for jobben nå. Føler dem holder bilen som gissel her...

Noen gode råd?

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan oppheve kontrakt om er uenig med pris. Men jeg synes det forventes uanset at dynamo, starter, sensorer, glødeplug, reimer, egr og lignende skal byttes når motoren er ute av bilen. Dere kan mughet skape deler self som skal redusere kostnader, men da dere kunne ikke reklamere mest sansynlig. 

Kjøre mittandud en gang til med mer detaljert beskrivelsen, eller finne folk som kan ta jobben privat. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enige om det at vi skaffer deler selv og at de ikke gir noen garanti på motor osv pga det. Det er jeg veldig komfortabel med, men er liksom bare helt vilt at de skal ha 35000 mer en anbudet her. 28000 av disse 35000 er for å flytte alt som skal brukes fra den ene motoren til andre. Nå står denne bilen på bukken hos dem med 2 motorer i deler ved siden av. Har en følelse av at de kanskje ikke er veldig samarbeidsvillige skal vi oppheve dette nå. Koster 3-4000 å flytte på denne bilen også. Så vi har allerede tapt 10000 bare på sette bilen inn hos dem. 

 

Meldt meg inn i NAF nå så skal få høre hva de sier.  

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt mekling med verkstedeier etter stengetid, der de strekker seg bittelitt, og jeg litt for mye så har vi klart å bli enige om ting. Så bilen er klar for henting på mandag regner dem med. Glemte å ta bilder, men motoren ser litt mer frisk ut nå som ting har blitt byttet ut/jobbet med. Fikk levert et EGR blendekit i tillegg.

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir ordnings. 

Spent på motoren eg da.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oggioffshore skrev:

Håper det blir ordnings. 

Spent på motoren eg da.... :huh:

 

Håper det selv. Har vært litt av en berg og dalbane det her. 

 

13 minutter siden, oggioffshore skrev:
  • Interests:... Droner....

 

Litt opphengt i droner selv. Hva flyr du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Jan R. skrev:

 

Håper det selv. Har vært litt av en berg og dalbane det her. 

 

 

Litt opphengt i droner selv. Hva flyr du?

Fløy er vel mer rett... He he 

 

Har en Mavic pro liggende. 

Fikk litt utfordringer sist sommer, så har ikke forsket mer på det. Kom opp m kompass feil, og ville ikke reagere. Heldigvis tok den shut down commando Og falt 3-4 meter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, oggioffshore skrev:

Fløy er vel mer rett... He he 

 

Har en Mavic pro liggende. 

Fikk litt utfordringer sist sommer, så har ikke forsket mer på det. Kom opp m kompass feil, og ville ikke reagere. Heldigvis tok den shut down commando Og falt 3-4 meter. 

 

 

Okei, kanskje ikke alt for skadet da :) Har noen selv. En Inspire 1, F450 Ardupilot og en 1.2M Fixed wing Arduplane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan R. skrev:

 

Okei, kanskje ikke alt for skadet da :) Har noen selv. En Inspire 1, F450 Ardupilot og en 1.2M Fixed wing Arduplane

Stort sett rotoren som fikk det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil ingen ende ta ser det ut som. Verkstedeier fortalte meg på onsdag i forrige uke at han regnet med at jeg kunne hente bilen på mandag denne uka. Ikke hørt noe fra han enda, så tenkte å ringe for å høre hvordan ting ligger an i dag torsdag. Joda, motorbytte er ferdig, men de får ikke startet bilen. Planen deres nå er at de venter på en ekstern bilelektriker som de ikke helt vet når kommer enda. Så foreslo at jeg selv kunne komme innom en tur å prøve å diagnosere hva problemet er. Så skal inn å prøve å hjelp dem i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg ikke reiste innom dem pga. guttungen var smittet med covid-19. Så nok en uke uten fremgang her. Bekymrer meg at de ikke svarer på epost eller SMS, men kun når vi ringer dem. Virker som de prøver å unngå si noe skriftlig. 

 

Har også pratet med NAF i ettertid her nå, og skulle virkelig ønske at de ikke brukte så lang tid på å svare for da hadde jeg aldri gått med på utpressingen deres. I følge NAF advokat så hadde dem i teorien 2 valg hadde jeg sagt nei. Enten måtte de levere bilen tilbake i den stand den ble levert hos dem, eller så måtte dem ha fikset bilen til avtalt pris. Alternativ 1 var i praksis usannsynlig pga. alt var skrudd i deler. Må innrømme at hele den turen her har vært veldig lærerik. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en recorder app på tlf 

Så spiller du inn alle samtaler. 

 

Eg hadde antagelig på dette tidspunktet hentet ut bilen tror eg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbakemelding fra dem nå på epost. De har en teknikker som skal komme å se på den i morgen, så føles feil å hente ut bilen nå. Kanskje en god ide med å ta opp samtaler fremover hvis de ringer istedenfor å sende mail. 

 

Hadde det hvert 100% opp til meg så hadde bilen blitt hentet ut for lengst, men far er ikke like trygg på den avgjørelsen. Mesteparten av dette er hans penger, så føler han må få bestemme det. De har allerede sagt det ikke skal bli dyrere enn 50k utenom eventuelle deler som vi må stå for. Så problemet ligger i deres hender nå...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilbudt nyoverhalt motor ferdig montert til 72500 inkl. mva. Hadde jeg visst at det ble som nå, så hadde vi selvfølgelig gått for det. De hadde hentet bilen i tillegg så i teorien 69000,- i forhold mot dette. 

 

Problemet er jo at verksted skyter inn laveste anbud, og bruker bilen som utpressing etter den står hos dem. Inntrykket de ga første gangen jeg pratet med dem, til i dag har endret seg helt, og jeg føler jeg fint kan kalle dem for uredelige. Skulle virkelig ønske at jeg kunne gå tilbake til det øyeblikket de ba om mer, og gitt dem et kontant nei, og de hadde da, måtte ryddet opp i det selv enten de måtte skru alt sammen igjen eller fikse den til avtalt pris. I etterpåklokskapens-lys så ser man ting litt klarere. 

 

80-100k inkl. motor er jo kanskje billig, og jeg vil heller anbefale folk å gå for et sånt type tilbud enn den veien jeg har tatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si at jeg er selv. Rekker dessverre ikke å hente den før på mandag, men i følge verkstedet så skulle alt være 100% nå. De har hatt en teknikker inne noen dager nå som fant ut at det var et jordingspunkt som ikke var festet/satt godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok ordnings 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen hentet, og alt er som det skal :D Er litt av en prøvelse å bytte motor i bil. Det har blitt mange nedturer, men relativt fornøyd akkurat nå. Det som er gjort er bytte av registerreim, dieselpumpereim, ny forsterket oljepumpe, EGR blendekit, ny starter, nye glødeplugger, overhaling av turbo ++ 

 

Trenger bare etterkontroll på EU, og hente ut skiltene igjen.

 

20220228_120521.jpg

Endret av Jan R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...