Gå til innhold

Aksler og akselhylser til eldre Range Rover selges


Elvehundre

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Bakakselhylsa som er tilsalgs har æ lagret innendørs i 31 år. Noen bør absolutt komme og hente den, og ta over stafettpinnen.

 

En foraksel og en bakaksel er garantert fra 1972, sto på en av de første RR som ble solgt i Norge. Bakakselen har ligget i garasjen her i 27 år, henta den Trondhjæm i påska 1995.
 

Kjøpte forresten de første Toyo-dekka i Trondhjæm på samme turen, hadde hatt en mer enn spennende tur på slitte Michelindekk over Kvikne lørdag før Palmesøndag. Snøstorm, ingen brøytebiler ute, fullpakket RR med utstyr og klær for 2 voksne og 2 barn samt au-pair fra Italia, tilhenger, sinnsykt glatt og masse snø på veien, det var min RR som pløyde vei for de som kjørte samme retning, burde hatt kolonnemarkeringslys for den kolonnen var lang på veien fra Tynset til Ulsberg. E6 var brøytet, og været ble lettere.

 

ønske aill ein fin dag på samenes nasjonaldag

Lihkku beivviin

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei

 

Ingen som trenger aksler?

 

Bakaksel fra 1972-modell, lagret siden 1995 og var i meget god stand dengang. Burde være bra enda.

 

Bakaksel fra 1975, denne har fått kjørt sæ. Sto på RR’en æ har hatt lengst og den bilen har gått ca 800 tusen kilometer, kun skiftet olje, bremseskiver og -klosser og noen pakninger opp gjennom årene. Aldri skiftet lager, de gamle lagrene hadde en helt annen kvalitet enn det som har vært produsert senere. Har skiftet til «ny» aksel fra 1985 blush.

 

Har også to RR-aksler, foran og bak, som er bygd om til bladfjær-fester. 
 

Pluss masse annet av akseldeler.
 

Prisene er lave, meget lave, for tiden.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

RR-akslene som var ombygd til bladfjærfester er solgt, og hentet. Prisen var god, kjøper prutet ikke. Aksler skal monteres på en 88-tommer, noe også jeg hadde plan om.

 

Akslene var komplette med bremseskiver, calippere, nødvendige koblinger for å få 4-stempels calippere til å fungere med kun 1 slange på hver side slik det er på seriebil (det er 2 slanger på RR).

 

Veldig trivelig samtale med en hyggelig kjøper, en yngre LR-entusiast som også tidligere har vært og hentet veldig rimelige deler i Henry’s Garage.

 

De nærmeste uker blir resterende aksler demontert, og metaller sortert, for å få best mulig pris når jeg leverer til metalloppkjøper.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Under rydding av garasjen (ved huset) fant æ en akselhylse til foraksel eldre RR. Eller Discovery 1.

 

Sikkert skaffet tilveie som reserve, fordi diffhuset foran får mye juling ved terrengkjøring og diffhuset foran har også en tendens til å ruste hull i utenfra. Hvis man bruker bilen på salta veier. Noen akselbeskyttere samler mye gjørme, myr og annet jordsmonn som er gode til å holde på fuktighet i nerkant av diffhuset.

 

Hvis noen trenger en slik akselhylse, gi beskjed. 
 

Blir nok lagret når æ tenke mæ om, for tiden er jo dette den eneste forakselhylsa æ har igjen og æ har 5 forskjellige LR&RR med slik foraksel ^_^. Hvorav 3 stadig får prøvd sæ i tildels utfordrende norsk natur, og da tenker æ ikke på salta veier ;).

 

ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...