Gå til innhold

Vifte, Stereo og Sigarettenner virker ikke (og kanskje noe mer) Defender MY08


E-Hammer

Anbefalte innlegg

Hei, 
Plutselig her en dag (hvor varmeapparat stod på maks over lengre tid) forsvant strømmen både fra viften, stereoen og sigarettenneren. Dette har skjedd engang tidligere, da startet det når jeg slo av/på tenningen engang. Men nå er det helt dødt. 

Jeg har fått, via Facebook, tips om å sjekke korrosjon i "splines kontakt i dashboardet". Uten at jeg helt skjønner hvilken kontakt det hintes til. Har sett på noen av kontaktene, men ser ikke noe spesielt. 

Har også lest meg fram til at alt dette forsynes med strøm fra AUX utgangen på tenningslåsen. Men har ikke klart å finne ut om jeg må bytte heler, eller kun deler eller om det kan holde å rense den. 

Kan tilføye at jeg i perioder har, noe som jeg karakteriserer som tregt relè, kjørelys som ikke vil denne før jeg har slått lys av og på noen ganger/lang lys av og på. Usikker på om dette har noen sammenheng. 

Ja, alle sikringer er helt og fine (så lang jeg kan se, om det er en hovedsikringen eller annen plass vet jeg ikke)

Alle tips mottaes med stort takk. Det mekaniske har jeg teken på, det elektriske føler jeg er en heeelt annen svære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2022 den 16.03, tigergutt skrev:

Jeg kikka på bilparken din...

 

Her er min:

2015 RR 5.0 SC

2001 TD5 110

2006 Alfa Romeo 159 3,2 V6 Q4

 

Snakk om sammentreff :-)

hehe.. se der ja. Riktig motor i Alfaen du ser jeg. Den har dessverre blitt solgt nå ;/ men sikler litt på en Giuilia Quadrafolio. Pengboken er ikke like enig. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...