Gå til innhold

Automatisk speilfolding


Kvammen

Anbefalte innlegg

Vi har vinter og vekslende vær. Er litt redd for at speilene mine skal fryse fast slik at mekanismen blir ødelagt. Er det noen måte å deaktivere speilfoldingen nå i vinter? Har ikke manual for min Freelander 2, 2008/-9 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Atter et alternativ er å spraye wd40 elns inn på friksjonsområdene. Det har jeg gjort når speilene på mr Free har begynt å "gnurre" - og så har de sluttet med det. Da får bevegelige deler får bevege seg og "står" seg ikke ihjel heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn om temaet automatisk speilfolding, finnes det en mer unyttig kostbar gimmic som selger/ leverandør tror vi bileiere trenger. Hvis det ikke er plass til speilene der du parkerer, kan jeg vel garantere at du har ett problem med å ta deg inn/ut av døren på bilen.

Alle nyvinninger er ikke fordelaktig, selv om det er "fancy"

 

Ps: spør meg hva jeg synes om touch knapper på platetoppen:D

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det veldig nyttig med mulighet for å folde speil, og kjører relativt ofte gjennom trange åpninger (blant annet min egen mekke-garasje) hvor det kun er plass til bilen om speilene er foldet inn. Jeg folder de også inn om jeg parkere "på gata" i tettbygde strøk, hvor jeg tidligere har opplevd at speil er blitt ødelagt av biler som kjører tett opp til min parkerte bil. På de fleste biler kan du vel også velge selv om speilene foldes ved låsing (ikke noe sånt på min D3 så vidt jeg vet, jeg må selv trykke på knappen).

 

På seg selv kjenner man bare seg selv....

 

Mvh

Tron

Endret av Elchund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brage skrev:

Sånn om temaet automatisk speilfolding, finnes det en mer unyttig kostbar gimmic som selger/ leverandør tror vi bileiere trenger. Hvis det ikke er plass til speilene der du parkerer, kan jeg vel garantere at du har ett problem med å ta deg inn/ut av døren på bilen.

 

 

Jeg synes det er veldig praktisk i blant å folde speilene hvis det er litt trangt. Enklere å gå forbi speilene hvis begge står speil mot speil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda skjønner at det av og til er behov for å trekke inn speilet, det er automatikken jeg personlig ikke helt ser nytteverdien opp mot kompleksiteten /kostnaden av å ha elektriske motorer koblet til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Defendern skal jeg aldri ha speil som folder seg inn.

 

På jobbbilen (eGolf) synes jeg det faktum at speilene folder seg inn er veldig nyttig. Grunnen er at jeg parkerer i et parkeringshus der man har stappet inn så mange biler som mulig. Jeg prover å ikke parkere speil mot speil men likevel er det trangt å gå forbi speilet om de på min eller bilen ved siden av står ute. (Det er så trangt at døra kan ikke åpnes fult, man må være forsiktig når den åpnes ellers slår man borti bilen ved siden av. Så for alle som til daglig parkerer i trange parkeringshus (og de er det flere av her i Oslo) tror jeg absolutt automatisk innfellbare speil er nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...