BBernt Skrevet 10. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2022 Flotte tilbakemeldinger, det liker vi! Prøver å liste opp de tiltakene som er gjort og ennå ikke utført av de siste tipsene: Prøvd å starte i P og N, verdt å sjekke videre signaler mellom motor og kasse Oppladet batteri Fuel cut sjekket ECU åpnet, ser grei ut Ikke utført ennå: Startspray (silikonspray) Ikke prøvd Nanocom (startsperre) Ikke prøvd annen ECU Sikringsholder (jording) Testet releer Vi holder trykket oppe og sjekker videre over helga. YMK, har du mulighet til å bistå med Nanocom hvis den passer D2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Har NanoCom og har kjøpt inn ekstra ledningsnett og ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haakonbs Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Du kan også sjekke filterhuset og at dieselpumpa er koblet riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 10. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2022 3 timer siden, YMK skrev: Har NanoCom og har kjøpt inn ekstra ledningsnett og ECU. YMK to the rescue! Er vel den beste kompetansen i landsdelen, kanskje? Filterhus og ny enveisventil ok, viser 4 bar trykk i Diesel trykk regulatoren. Glad jeg er med på td5 reisen mot nye kilometer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Jeg har hatt samme problem med min D2 2ganger.Par år siden skiftet jeg dysetetninger,fikk ikke start på den etterpå.Sjekket over alt.Det endte med å bruke startgass,og den startet etterhvert. Kom frem til at kanskje jeg da ikke hadde gjort jobben skikkelig med dysetetningene,da jeg ikke kunne skjønne en annen årsak. Skiftet igjen,uten noe bedring.Fikk den igang igjen med startgass. Startet helt fint deretter. Skiftet dieselfilter etterhvert,og da var det påan igjen. Tom for diesel en gang etter det,akkurat det samme. Har ikke funnet ut hva det kan være,men tanker om feil på 1 dyse har slått meg.Motoren går greit ,men lukter sur diesel i eksos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Er det luft i dieselen vil ikke dyselufting lufte bort mer luft enn hva som står i dysa. Tipoed løsnet returrøret inn på filteret og kjørte dieselen rett i bøtte til det kom ren diesel. Det er nok rette måten tror jeg, og deretter lufte på dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Dieselen hørte jeg surklet på motor under lufteprosedyrene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Har du funnet ut noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 (endret) 2 timer siden, hahaug skrev: Har du funnet ut noe mer? Konstatering av dårlig batteri og tilhørende lader er utført. Starter er vel kanskje noe slapp, men manglende energitilførsel må fikses først. NanoCom finner ingen feil, og alle verdier ser fornuftig ut. Endret 23. februar 2022 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Om dere bare har prøvd å toppe et gammelt og dårlig batteri, så er det nok på tide å sette på et godt og friskt batteri... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 5 timer siden, Jasswass skrev: Om dere bare har prøvd å toppe et gammelt og dårlig batteri, så er det nok på tide å sette på et godt og friskt batteri... Tror ikke den laderen topper batteriet engang. 12.4v rekker ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Bilen står kanskje med nesen innerst i garasjen så en ikke kommer til med annen bil? Jeg har et D3 batteri å låne ut om dere trenger. Det er fysisk for stort for motorrommet tror jeg, men med solide startkabler burde det funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 25. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2022 Lauritz har montert nytt batteri som snurrer motoren som den skal, men fortsatt død td5. Vi kikker oss nå tilbake og fokuserer på Crank Shaft Sensor. Både ny og gammel er målt til 1,2 ohm frem til ECU. Turtelleren står fortsatt i hvileposisjon, derfor gjør Lauritz et nytt forsøk på bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Startgass er forsøkt? Det kan være veldig mye luft i systemet, og lufting på dysene fjerner bare luft i selve dysen. Tar dere av returrøret inn på dieselfilter kan dere kjøre pumpen, tenning på, til det kommer ren diesel fra returrøret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 25. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2022 Fullstendig lufting etter din fremgangsmåte blir neste oppgave. Tanken er full av førkrigs Diesel som sikkert kan fylles tilbake hvis den ikke er musserende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Har en Disco 2 ikke en ut over krank sensor en hastihetssensor på gearkasser til speedo og evt til at gi turtall info til ECU? Eller er det D3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 4 timer siden, BBernt skrev: ... som sikkert kan fylles tilbake hvis den ikke er musserende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Vil nevne et problem vi har hatt på Lapland Trophy to ganger etter at TD5 Defender ble vasket; dvs spylt. Vann/fukt i innsuget = død motor. Sjekk filterboks og koble fra eventuell snorkel. Endret 26. februar 2022 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 VID_20220310_211453343.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Hva var feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 32 minutter siden, YMK skrev: VID_20220310_211453343.mp4 · undefined downloads Godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Tommel opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Hva var synderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 14. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2022 Fått en oppdatering av Lauritz: td5 våknet etter finjustering av dysene og kjinning, men stoppet senere etter prøvekjøring. Fokus rettes nå mot ny Dieselpumpe og avlufting v/ tapping ved filterhuset. Snart er bilen på veien, Lauritz! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 28. april 2022 Forfatter Del Skrevet 28. april 2022 Td5 våknet til fullt liv igjen! Lauritz har tålmodig gjort det som kunne gjøres, synderene for falskluft var gammel og ødelagt O-ring til filteret på Dieseltrykkregulatoren og skeivhet på selve regulatoren! Etter tips fra YMK ble anleggsflata målt og deretter planslipt. Hvilken av disse feilene som var hovedårsak vites ikke, men hvem skulle tro at regulatoren ikke var plan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.