Gå til innhold

Lt230 og R380 i Serie III. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å skal bytte til V8 3.5l, og R380 +LT230. 

Jeg klarer ikke finne ut hvilke braketter og fester etc jeg skal bruke. Jeg kjøpte en travers fra en P38 DSE som hadde hatt LT230. Men den har kun ett feste med to hull midt på. 

Det holder vel neppe å feste girkassen til.. Og uansett. Finner jeg ikke ut om hvilke deler jeg trenger. 

 

Jeg vil unsett anta at det skal festes på sidene av transferkasse, men jeg klarer ikke finne ut hva jeg trenger. 

Jeg hadde satt stor pris på om noen her gidder å hjelpe. Kanskje kan jeg få tilbake nattesøvnen også. For akkurat nå ligger jeg bare og kverner. 

 

Jeg grubler også på om det er mulig å bruke original travers. 

Kort fortalt. Jeg trenger hjelp... 

Legger ved et bilde av nevnte travers. 

20220119_194800.jpg

20220119_193557.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den buede var riktig jeg. Så den er feil mao? 

Og travers som du nevner, der må det også braketter og div. Men greit å få tak i.. Antar jeg. 

Har lagt ut en tråd i fjor.. Og trodde at den buede jeg kjøpte var the shit. 

Lettere om jeg får et delenummer. Har ikke tid å vente i måneder. Trodde jeg hadde riktig. Skulle gjerne visst hvile braketter som skal hvor. Er det kun en på hver side av transferkasse? Der er det 4 bolthull på hver side i alle fall. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger delekatalog på Defender. Det er en brakett på hovedkassen og en brakett på fordelingskassen synes jeg å huske.

 

Den originale traversen vil bli for høy.

Den buede tror jeg har som misjon å stive av rammen. Om været tillater kan jeg bøye min stive kropp under bilen å ta en titt.

 

I mellomtiden dukker sikkert opp riktig svar fra noen med ordentlig hukommelse.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir litt forvirret..

fordi noen sier "bruk fra Disco".. eller "Bruk fra RRC".. og atter andre sier "Defender"....

så ikke rart jeg blir forvirret.. 

Da kan jeg konkludere med at tiden jeg har brukt på å pusse ned, grunne og lakke, den buede traversen er tid waste.

 

og jeg må atter en gang forsøke å skjønne hva jeg trenger....

Det fine er at motoren står der den skal, kun snakk om ørsmå justeringer på vinkling i Z akse og i X akse. så hadde jeg visst hvordan jeg skulle feste fast travers til girkasse.. kunne jeg klint det på.. og heiset det inn.. og funnet hvor det skal monteres..

og vips.. 

Styresnekken (Servo) har jeg plan på, og blir veldig bra.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oterpoter skrev:

hahaha

ja. skal jo ikke BARE være fordeler heller

 

fant en skjematisk tegning som jeg TROR kanskje er svarene jeg trenger....

 

support-cote-gauche-defender-90-110-130-et-discovery-1.jpg

Dette ser helt riktig ut. Dette er slik det er på bl.a. Disco 1 og Defender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Vidar S said:
2 hours ago, oterpoter said:

Dette ser helt riktig ut. Dette er slik det er på bl.a. Disco 1 og Defender

Najs! 

Har funnet dele numre på mange av delene. De brakettene som skal til chassis.. De er kun på ebay.. 

Evt om andre har... 

Gjelder part 2 og 5 på tegningen over... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig , så fins det braketter som festes rett i ramma, og fra der via sirkulære fester til LT230.

slik som dette bildet:

(1 og 2 er festet til chassis, 9 og 10 til transferkasse)

Spør fordi det er ikke bare lett å få tak i noen av de brakettene. Prøver å finne ut hvilken løsning som er raskeste vei til målet..

Gearbox/Transfer Box Mount Part Diagram

 

og en annen måte er ned på travers, som dette bildet:

(2 og 5 festet til transferkasse, 1 festet til chassis. 9 og 10 fester da ned på 1)

CACPMA1A.gif?s=7591&k=8c84c8440971c2593b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...