Gå til innhold

Disco 3 2007


aok

Anbefalte innlegg

Hmmm. Vurderer å frigi litt tid og plass. 2007 HSE, sort, 306000km. 7seter.

 

har vært bruktbilen til nå, men med færre barn i hus, og for mange biler er ikke behovet like stort. 
Har akkurat byttet injector (se egen topic), og motoren starter nå helt normalt igjen.

- reg reim byttet på 275000

- ingen større bulker (noen «normale» skraper og chips)

- lastebøyler, hengerfeste, takstige, Terrafirma rocksliders, lyktebeskyttere, voltmeter ++

-3 sett med hjul: AT dekk (holder 1 «sesong») på pene originale felger. Gode piggdekk på uoriginale felger. OK piggfrie dekk på uoriginale felger.
- relativt pent interiør med unntak sv «varebilskade» på bakdørtrekk.

- litt sig i støtdempere. Mulig lekkasje i ventilblokk (pakninger medfølger)

- EGR feil venstre side. Blanket, men får motorlampe etter 3 starter 

- Hawkeye tool kan medfølge

-Trenger EU. Antar den blir underkjent pga EGR

-..og sikkert mye annet også :-)

 

Bilen ble kjøpt av meg i 2018 etter et utenlandsopphold (bilen er Norsk). Har stort sett tatt service og reparasjoner selv. (Kjørt Disco siden 2005).

 

Ønsker primært å selge til noen som forstår seg på LR, og kan fortsette å følge opp selv. Dyr på verksted - trivelig i egen garasje! Venter av den grunn med å legge den inn på Finn. Ingen strøken bil, men fremstår som tøff og hel. Et morsomt rullende hverdagsprosjekt.

 

send PM om du er interessert. Setter ikje fast pris - lar markedet bestemme hva den er verdt :-) PS; ikke vent for lenge om du er keen. Jeg kan ombestemme meg fort :P

 

 

Endret av aok
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forstår behovet kan endre seg når barna blir eldre :)

 

Jeg har nylig fått en interesse for dette og har fulgt med mye på finn osv. Ser du skriver at dyr på verksted, trivelig i egen garasje :lol: Vil du på generelt grunnlag si at for å eie denne type biler bør man kunne litt mekking og ordnings på bil? Greia er at jeg er det man kan kalle en kontorrotte som jobber i excel ark med omstartslån, rentekalkyler osv dagen lang, men med hjemmekontor og mer fritid sånn sett så har bilinteressen vokst ganske mye, men kan svært lite om hvordan skru på bil:P Har sett mye på yt og sånt da 

 men det hjelper vel ikke mye :lol:

 

Litt babling, men kort oppsummert, om man ikke tar service og rep selv, hva bør man regne som vedlikeholdskost i året på den da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode spørsmål, og garantert enda flere gode svar hos «erfarne» D3 eiere på forumet.

Min erfaring er at D3 er en relativt solid og pålitelig bil, men som alle «avanserte» biler er det mye som kan begynne å fuske over tid. De aller fleste «problem» jeg har hatt på mine biler var enkle å fikse i egen garasje. Enten mha forum eller youtube. 


Jeg har ikke noe godt regnskap på hva jeg har brukt på bilene mine, men det kan jo grovt deles inn i tre:

1: Vedlikehold og slitasje (2-4000,-)

2: reparasjoner (0-8000,-)

3: totalt unødvendige men herlige oppgraderinger og tilleggsutstyr (tør ikke regne på det):P 

 

for service/vedlikehold kjøper jeg deler på nett, og bruker 2-3000 i året. Dekk kan fort bli dyrt om du trenger nye. Deler (bremser, lager etc) er stort sett overkommelig priset i forhold til andre bilmerker. Jeg er ingen bilmekaniker, men har nesten uten unntak utført det meste av arbeid i egen garasje. Uten å ha regnet svært mye på det, vil jeg anta at innsparingen er på flere 10.000 i året. I tillegg er det noe tilfredsstillende i å fikse problemer selv. Bonus er i tillegg at man har god oversikt over bilens tilstand og status.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...