Gå til innhold

webasto feil


Arnold

Anbefalte innlegg

hei

har en 2013 modell discovery 4 , brennkammer og glødeplugg er ny.

når jeg tester komponenter med pc så er alle komponenter iorden..

når jeg prøver starte webasto så  starter ikke diesel pumpe

får feilkode 22h glowing power control (71)

kan det være feil i kretskort, begynner gå tom for ider om hva det kan være . 

IMG_20211231_124141_resized_20211231_050051562.jpg

IMG_20211231_124349_resized_20211231_050051313.jpg

thumbnail_IMG_20211231_131945_resized_20211231_050051076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du starter dieselpumpen skal du høre et tydelig klikk fra den ca hvert sekund. Hvis du ikke gjør det så går den ikke. Pumpen sitter som regel nær tanken.

Ellers ser jeg at feilmeldingen sier at du har 12,1v. Hvis dette er etter at glødingen har gått syns jeg det er lavt. Min webasto rapporterer om 15v når bilen går. Hvis du tester uten at bilen går er det kanskje lurt med en lader på batteriet.

Og jeg regner med at du har diesel på tanken? Det må være over 1/4 tank (eller der omkring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testet med lader.. diesel pumpen virker når jeg tester den fra pc, tikker tydelig da . men når jeg forøker starte med fjern kontroll eller bilen starter.. så kommer glowing power control feilen opp,, å da starter ikke dieselpumpen.. målte spenning inn til webasto,, der var batterispenning..

oppdaget også nå at funksjonen for å tidsprogramere  webasto fra display inni bilen var blitt borte

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Camorten skrev:

Ligner på feilene jeg hadde på en Thermotop C, men jeg er ingen ekspert. Løsningen på den var nytt kretskort fra Kina. 

Varierer glødningen eller begynner den og gløde men kutter etter kort tid?

Ebay eller Ali man kjøper kort fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...