Gå til innhold

Defender TD5 diesel pumpe problem?(!)


RonnyN

Anbefalte innlegg

Hei,  er fersk her og har en 2001 TD5 pickup som etpar dager etter jeg hadde byttet olje/filter/dieselfilter plutselig begynte å gå rart. Hørtes umiddelbart ut som den ikke gikk på alle syl. Trodde det kunne være injektor problem men fant ut at sikring til dieselpumpe hadde gått og trodde det var feilen. Bytta den men får fortsatt ikke noe lyd fra pumpa. har sjekket det rele også og det ser ut til være iorden. Kan det ha blitt så mye luft i systemet at pumpa ikke vil gå eller har pumpa tatt kvelden?Har gjort "bleed" med tenning på 2 og 5 trykk på gassen men det hjelper lite når pumpa ikke starter eller?  Usikker på hvordan diagnostisere dette korrekt ,har noen forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sikring er OK og releet bekrefta ok, så har nok pumpa min stemme og.

Du kan jo naturligvis med fordel sjekke ledningsnettet for skader og, før man går laus på pumpa, men det måtte bytte disse pumpene er temmelig kjent materie - de varer ikke evig.

 

Obs - det er endel valg MTP pris på ny pumpe - men om du har et plan bak på din det ikke er kuttet hull i - og du enten plukker av planet, eller tar ned tanken for å bytte, så hadde jeg ikke kjøpt den rimeligste pumpa...

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...