Gå til innhold

"Park break fault" og "HDC fault system not available"


talstadheim74

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en 2008 DISCO 3.

For noen dager siden så fikk jeg "park break falt" noen ganger, men forsvant igjen. Når jeg så startet opp bilen senere fikk jeg "park break falt" og HDC falt system" samtidig. I tillegg så kjører demperne seg helt ned "lowering suspension". Jeg får gule lys på bremser, ABS og terreng. Jeg har kjørt diagnose og får feilmeldinger på "All terrin controle moduler". Se vedlagte bilder i PDF. 

 

Jeg har sjekket batteriet som er ok og det lader til 14,1v.

 

Er det noen som har vært borti dette tidligere??

Bilder til LRFORUM.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det om det lader til 14,1V trenger ikke batteriet være ok. Er det gammelt? Målt spenning med bilen koblet fra- kun på polene, eller fått det sjekket? 
Jeg vedlikeholdslader ganske jevnt, og må bytte ut mitt 3 år gamle batteri nå, får ofte melding om at terrain response ikke er tilgjengelig. Skal legge til at jeg ikke kjører stort, og turene er ofte under 30minutter. Discovery 3/4 er glad i batterier. Kan jo starte der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er varsellampene og oppførselen du beskriver lik for en haug med feil på D3. 

 

Helt enig ang batteri og spenning, og prøv å slette og lese av feilkoder igjen for å se om du finner noen fler. Det er ofte en sammenheng med for eksempel ABS eller høydesensorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at du ikke har flere feilmeldinger enn de du nevner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme feil oppstod også ved kortslutning i bremselyspæra på en tilhenger jeg trakk. Så mange muligheter dessverre. Men sjekk pærene i bremselyset også når du er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...