Gå til innhold

Kommunikasjon med instrumentcluster lost på Disco 3 2009


Haroma

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor i Sarpsborg og får ikke start på min LR. Nødlys blinker og endel andre feil kommer også opp. Har resatt en del men fortsatt ikke start. Har sjekket motorkontrollmodulen bak batteriet og den ser helt fin ut både inni og i connektorene. Sitter  helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt kjent at en eller (gjerne) flere loddinger på instrumentbordet blir dårlige med tiden. Selv opplevde jeg at instrumentbordet, eller deler av det, døde, men virket igjen etter kort tid. Jeg hadde også noen tilfeller hvor ingenting skjedde når jeg skulle starte, men at den likevel kom etter en del forsøk - helt til jeg måtte tilkalle NAF og få bilen på verksted. Alt dette forsvant da jeg fikk loddet opp igjen instrumentbordet - for min del via Strømmen bil.

Instrumentbordet er en del av den gjennomgående kommunikasjonskanalen (BUS) i bilen, så når du har "communication lost" med instrumentbordet, kan det forårsake veldig mange typer feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Print kortet i instrument panelet... 

Speedometer etc må ut og åpnes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...