Gå til innhold

Varmeapparat


Zarra

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp samme utfordringen. Tok ut hele registeret og demonterte motoren fra denne. Min bil hadde stått ubrukt i noen år og motoren hadde rett og slett satt seg av den grunn. Litt rustløser og olje på lagerne,  samt moving frem og tilbake, så startet den. Koblet den rett på et batteri altså...

Men kanskje holder det som Rolf sier, å move den fra utsiden. Bare å løsne alle de 8 småskruene, så ser du rett inn på vifteskovlene. Men...du får ikke smurt opp noe i motoren på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Defender 2005 mod, når du sier skjermen, da er det selvfølgelig der luftinntaket sitter. Det var en heller kjørlig fornøyelse å kjøre 70 mil i går der tempen lå for det meste på - 20, men hva gjør så det når det ikke legger seg snø på frontruta, alt har sine fordeler.

Er det mye jobb å ta ut register og motor?

Endret av Zarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe LHD til 2005 Defender på Island sine sider? 

btw, jeg kjøpte en motor-roms-vifte (komplett enhet med sneglehuset) til båt på Maritim i Tønsberg forleden. Denne lignet i str på motoren i varmeapparatet til vår 2003 modell. Disse lå i en kurv på gulvet i butikken sammen med mye annet utstyr, hvor alt kostet 5kroner enheten. Ergo, full vifte...5 kroner!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp av Gaute, han kunne fortelle at hadde motoren strøm og ikke gikk, ja, så var det jordingskablen som er festet til spaken inne i bilen. Joda den var gått av, fikset den og dermed var det full fres i det glimrende varmeapparatet.

 

Lurer på en sak, det går et rør fra ekspansjonstanken og til radiatoren, på det røret er en ventil, hvilken retning skal pila peike eller hvilken vei skal den ikke slippe kjøleveske.

7 timer siden, telindnor skrev:

Så ikke noe LHD til 2005 Defender på Island sine sider? 

btw, jeg kjøpte en motor-roms-vifte (komplett enhet med sneglehuset) til båt på Maritim i Tønsberg forleden. Denne lignet i str på motoren i varmeapparatet til vår 2003 modell. Disse lå i en kurv på gulvet i butikken sammen med mye annet utstyr, hvor alt kostet 5kroner enheten. Ergo, full vifte...5 kroner!

 

Prisen på en ny er 7 lapper + mva, så hadde jeg ikke funnet feilen så hadde Tønsberg vært neste stopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Zarra skrev:

Lurer på en sak, det går et rør fra ekspansjonstanken og til radiatoren, på det røret er en ventil, hvilken retning skal pila peike eller hvilken vei skal den ikke slippe kjøleveske.

 

Den skal slippe væske til ekspansjonstanken, da utløpet inne i ekspansjonstanken er i toppen over væskenivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 110 TD5 skal inn og få nytt tak ++ om ikke alt for lenge.

Ny høyre forskjerm er også på teppet. Da ryker varmevifte og register++ rett ut.

Da blir det å rote i ymse hyller og muligens en D2 for å finne noe som blåser og varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...