Gå til innhold

D3: bytte /kjøpe Varme element, fører sete


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Vel dags for å ordna sete varmer. Typisk det ryker når kulda setter inn 

 

Noen som har byttet, eventuelt hvor kjøpt. Bruke Kina greier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det ingen som har gjort før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får bli romjuls jobb 

 

Tenker eg prøver skjøte bruddet. 

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet på min D2 og det var ikke spesielt vanskelig. Å få sete ut av bilen er halve jobben. Etter det så er det bare ha en lang avbiter og klippe av alle metallringene som holder setetrekket på plass. Monterte med zip-ties slik som i lenken ovenfor og det fungerte bra og gjør monteringen mye enklere.

 

Spørs hvor enkelt det er å skjøte bruddet så fremt det ikke er en ledning som kan loddes. Jeg endte opp med å kjøpe nytt varme-element og da var det bare dra av den gamle og lime den nye på. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva som er ødelagt.

Byttet setepute i sommer og den kan enkelt tas ut, 4 torx bolter fra undersiden så er hele puta ute, 5 min maks.

Trekket er festet med metallringer og jeg tok den lange vegen med å bøye de åpne for gjenbruk. 

Når de er løsnet så er det bare å nappe av trekket.

Selve varmematta er limt fast i trekket, men er mulig å dra av.

Limt på ny pute og reverserte prosessen. 

Å få på og klemt sammen metallringene var den største pain in the a..., men det gikk med litt knoting og såre fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da er det enklere på D3/D4. På D2 måtte sete ut av bilen og ryggen demonteres :) Alltid morsomt når man kobler fra det elektriske og så finner ut at sete må fremover igjen for å komme til de siste boltene... men så finner man også igjen ting man ikke visste man savnet :D 

 

Tror jeg ville gått for nye varmetråder... det er ganske mange tynne tråder og de blir nok belastet ganske mye gjennom livet sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bestille fra uk da 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...