Gå til innhold

Prisvurdering av 2006 TD5


Eljostad

Anbefalte innlegg

Behold bilen, og få hjelp av lokale medlemmer i NLRK.
Jeg kjøpte en helt ny 2006 i 2006, og hadde den i mange år.  Demn kjørte jeg vel en halv million kilometer med, men kjørestilen min gjorde at jeg måtte bytte litt kløtsjer og girkasser.  Men med god hjelp og greie priser gikk det greit.
Miljøet i klubben er herligt, og var det noe galt jeg ikke klarte selv kom det alltid mange hender i været som formelig skrek; "Jeg kan hjelpe, jeg kan hjelpe"!
Så meld deg inn i klubben, ta med bilen på et møte eller treff så får du god veiledning.  Sannsynligvis bedre enn du vil få på endel verksteder som kun skruer på nyere biler.

Jeg legger ved et bilde av gamlebilen min, som jeg tror er veldig lik dine du har mulighet for å bli lykkelig eier av?

Ronny S

10473241_10154305781010457_1269816417_o.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2021 den 18.42, @le skrev:

Ikke selg denne billig til en forhandler, da finner du den igjen på finn rett etterpå 150k dyrere. 

 

Ha ha, ja, og uten å ha gjort noe med den annet enn å liste opp alle feilene og kalle de "sjarm." 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, RonnyS skrev:

Behold bilen, og få hjelp av lokale medlemmer i NLRK.
Jeg kjøpte en helt ny 2006 i 2006, og hadde den i mange år.  Demn kjørte jeg vel en halv million kilometer med, men kjørestilen min gjorde at jeg måtte bytte litt kløtsjer og girkasser.  Men med god hjelp og greie priser gikk det greit.
Miljøet i klubben er herligt, og var det noe galt jeg ikke klarte selv kom det alltid mange hender i været som formelig skrek; "Jeg kan hjelpe, jeg kan hjelpe"!
Så meld deg inn i klubben, ta med bilen på et møte eller treff så får du god veiledning.  Sannsynligvis bedre enn du vil få på endel verksteder som kun skruer på nyere biler.

Jeg legger ved et bilde av gamlebilen min, som jeg tror er veldig lik dine du har mulighet for å bli lykkelig eier av?

Ronny S

10473241_10154305781010457_1269816417_o.jpg

 

Men hvor ble det av bilen din Ronny?

Er den på veien ett sted eller er den under rehab.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2021 den 8.33, Peik skrev:

Høres ut som om det et vedlikeholdsbehov for 70-100.000 på verksted, vesentlig mindre om du gjør det selv. Bytte av torpedovegg er en kjempejobb. Om det er nødvendig å bytte baktravers koster dette fra ca 20.000 og oppover. Samme omtrent for bytting av hengsler på sidedører. Bytte skiver og klosser foran og bak samt noen nye bremserør det samme. ABS/tres amigos (varsellamper) er noe irriterende plunder som verkstedene sliter med å løse. Man får en mangel om de lyser på eu-kontroll. Jeg vil si at markedsverdien er 150-200.000 om man ikke hadde trengt noen store reparasjoner. Jeg ville tilbudt svigermor et sted mellom 50-70.000. Den siste gamle Defenderen jeg solgte var for 1,5 år siden. 

Hei Peik :) 

takk for svar. 
Campbell gav utrykk for at bildene så mye verre ut en virkeligheten. Bak traversene er fin, torpedo veggen var ikke så gal den heller tror jeg. 
hadde en real understellsvask i går, og må si den ser egentlig veldig fin ut under altså :)

akkurat den abs og trc blir nok en jobb å feilsøke alt ser jeg for meg ja. Hvis den blir min for jeg bare begynne fra en kant :)

15 timer siden, RonnyS skrev:

Behold bilen, og få hjelp av lokale medlemmer i NLRK.
Jeg kjøpte en helt ny 2006 i 2006, og hadde den i mange år.  Demn kjørte jeg vel en halv million kilometer med, men kjørestilen min gjorde at jeg måtte bytte litt kløtsjer og girkasser.  Men med god hjelp og greie priser gikk det greit.
Miljøet i klubben er herligt, og var det noe galt jeg ikke klarte selv kom det alltid mange hender i været som formelig skrek; "Jeg kan hjelpe, jeg kan hjelpe"!
Så meld deg inn i klubben, ta med bilen på et møte eller treff så får du god veiledning.  Sannsynligvis bedre enn du vil få på endel verksteder som kun skruer på nyere biler.

Jeg legger ved et bilde av gamlebilen min, som jeg tror er veldig lik dine du har mulighet for å bli lykkelig eier av?

Ronny S

10473241_10154305781010457_1269816417_o.jpg

 

Jeg må si jeg får ikke mindre lyst når du sier det du sier om miljøet :) 

fikk merke det selv også her hvor behjelpelige folk er både på forumet og campbell tok seg jo til og med tid til å komme å se på den. For en flott gjeng! :) 
 

jeg ser for meg at jeg og min sønn kan få mange fine stunder og minner ved å både mekke og kjøre «bessen» sin bil :) 

 

den bilen der var jo sykt kul! Skikkelig Safari bil :) 

snorkel står på ønskelista merker jeg :)

13 timer siden, AreM skrev:

 

Ha ha, ja, og uten å ha gjort noe med den annet enn å liste opp alle feilene og kalle de "sjarm." 

Hehehe joda. det er vel kanskje sant det, men er det sjarm det er da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Et lite tips: Skippertak og LR er en dårlig ide. Jevnlig og forebyggende vedlikehold er tingen.

Det var et godt tips! Det høres jo egentlig perfekt ut spør du meg. Liker å musle med noe :)

1 time siden, RonnyS skrev:

Den er fremdeles ute og kjører, og ser omtrent slik ut nå.
 

228786682_10165869130980268_7459256735860346119_n.jpg

Steike ta så kul den var!! Inspirasjons bilde det der altså :) tak telt var meget stilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen alle sammen.

 

Da kan jeg meddele at jeg har blitt den lykkelige eieren av denne bilen :)

 

Jeg og min sønn har allerede kost oss veldig med å skru og fikse på bilen, og ser frem til mye kos i fremtiden.

 

Mange takk til dere for god hjelp og at dere fristet meg til å komme inn i LR miljøet. 

 

En spesiell takk rettes til @campbell som tok seg tid til å komme å se på den og og gi meg mye god info :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, campbell skrev:

Gratulere med en fin Defender :)

Tusen takk for det :) jeg er strålende fornøyd! 

5 minutter siden, lafterolf skrev:

Gratulerer. Måtte vennskapet med bilmerket vare livet ut:)

tusen takk :) det håper jeg og  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...