Gå til innhold

D3 bytte fordelingskasse


MS86

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte fordelingskasse da jeg har en ulyd fra lageret på fremsiden. 
valget står mellom oem (ny) eller ferdig overhalt (halv pris). Den overhalte vil jeg anta har de billigste lagrene i seg og helt sikkert kortere levetid. uansett, noen som har byttet fordelingskasse her eller kan sette meg i kontakt med noen som har? Eneste jeg lurer på er hvordan kassen "resettes"/kodes? Kan det gjøres via iidtool?

 

Har også vurdert denne da den ikke har gått så langt. Kunne sikkert fått noen lapper for automaten da min er ok.

Ingen garantier for at en fordelingskasse som har gått 130' er i orden eller holder lenge selvfølgelig. 
Hva ville dere gjort?

 

 

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=369&dnr=201934

EE5BE118-F407-464D-B8FC-3FEC64C01521.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for brukt. Fordelingskassen er vanligvis holdbar og derfor liten risiko for havari. Overhalt derimot er vanligvis byttet fordi noe var galt, og det blir, som du sier, ikke brukt det beste av deler, og ofte byttes bare lager med synlig skade. Da er det bedre å bytte lager selv.

 

Men brukt kasse ville jeg kjøpt i norge, for det finnes haugevis av brukte deler så lenge det ikke er motor du trenger.

 

Be om dokumentasjon på km-stand. Jeg finner det merkelig at deler, alt for ofte, har mistenkelig lav kilometerstand når brukte biler aldri er å finne med kort kjørelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalibrering og sletting av koder  gjøres med IidTool etter bytte. 

Intet problem 

Kassa er jo også ganske enkel å bytte, mener jeg løsnet eksosanlegg for å gi bedre plass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...