Gå til innhold

Freelander 2006 mod. på Finn


ringerover

Anbefalte innlegg

Hei, Frilendere!

Det er kanskje en av medlemmene her som har lagt ut denne. Og jeg har blitt spurt av en kamerat om hva jeg tror, bilen ser veldig fin ut. Prisen på disse er jo veldig lav i forhold til bruksverdien om de er nogenlunde pålitelige. Hva er typiske problemer som en ikke enkelt kan fikse selv, dvs hva bør en være opptatt av og spørre om ved sondering ifm disse, og om du eventuelt kjenner/selger bilen med kode 237887042: send meg gjerne en PM eller skriv litt om den her, hvis du vil.   

 

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Freelander II kan være en meget pålitetlig følgesvenn. Det er sjeldent noe mer kluss med disse enn andre europeiske biler på samme alder/ km stand, så her skal det sjekkes og letes etter det som er "vanlig" å se etter. Typisk status på slitedeler, korrosjon og servicehistorikk. Det eneste "sære" du skal sjekke ut på disse er om det er ulyd/historikk på bakdiff/Haldex. Denne kan bli kostbar, men ikke uoverkommelig. Kan brukes som prutemonn om det finnes feil her. Ellers så bør klutsj sjekkes nøye. Denne er en smule underdimensjonert. Sjekk at pedalen går jevnt og helt ut. Sjekk også om klutsjen slurer med fullt pådrag i 3 gir i oppoverbakke under fart. Sjekk at nøkler virker. Mulig det ladbare batteriet i disse begynner å gå ut på dato. Forhandler skal ha tusenvis for nye nøkkler, men batteriet kan kjøpes på Ebay og loddes inn selv for en hundrelapp og to... Til sist, sjekk at bakruteviskeren parkerer på "klokken 3", nedre posisjon høyre side. Hvis ikke, så tyder dette på at viskermotoren er på veg mot sin sikre død. Det har vært eksempler på hvor denne har tatt fyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mr Rover 75 skrev:

Hei! Freelander II kan være en meget pålitetlig følgesvenn. Det er sjeldent noe mer kluss med disse enn andre europeiske biler på samme alder/ km stand, så her skal det sjekkes og letes etter det som er "vanlig" å se etter. Typisk status på slitedeler, korrosjon og servicehistorikk. Det eneste "sære" du skal sjekke ut på disse er om det er ulyd/historikk på bakdiff/Haldex. Denne kan bli kostbar, men ikke uoverkommelig. Kan brukes som prutemonn om det finnes feil her. Ellers så bør klutsj sjekkes nøye. Denne er en smule underdimensjonert. Sjekk at pedalen går jevnt og helt ut. Sjekk også om klutsjen slurer med fullt pådrag i 3 gir i oppoverbakke under fart. Sjekk at nøkler virker. Mulig det ladbare batteriet i disse begynner å gå ut på dato. Forhandler skal ha tusenvis for nye nøkkler, men batteriet kan kjøpes på Ebay og loddes inn selv for en hundrelapp og to... Til sist, sjekk at bakruteviskeren parkerer på "klokken 3", nedre posisjon høyre side. Hvis ikke, så tyder dette på at viskermotoren er på veg mot sin sikre død. Det har vært eksempler på hvor denne har tatt fyr...

Oj... Jeg har muligens svart feil her.... Svaret mitt gjelder jo Freelander 2 fra 2007... Du har vel spurt om en FL1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...