Gå til innhold

Hvordan finne riktig fargekode etc?


Anbefalte innlegg

Defender 2002 modell ca. 77000 km.

Jeg skal påbegynne diverse lakk småfix på bilens karosseri blant annet rundt noen  nagler samt dem "falske front/vindus hengsel som er helt bar (helt uten lakk)  Det finnes også noen "små bobler i  lakken i et felt nederst på bilen dog foreløpig ingen avflassing her. Er dette noe som sprer seg. eller er det bare tilfeldig at det har oppstått? Sprut kansje?

 

På noen Defender biler skal det være en påklistret lapp eller skilt på innsiden som sier fargekode på bilen. Denne finner jeg ikke. Fargen på bilen er turkis metallic. En mørkere grønn farge som fines på flere biler. Hvor kan jeg finne fargekoden?

 

Er i ferd med å sette opp en bestillingsliste til  LRParts Danmark som ser ut til å være bra. Blant annet anbefalt i flere poster her på forumet.  Håper at de også har lakken.

 

PS Har søkt på nettet men foreløpig uten resultat.

 

Endret av LandRover
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke alltid det er preget inn på plata.:rolleyes:

Da må du gå via chassisnummeret ditt og søke på nett.

Har ikke prøvd selv , men skravla går.....

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye.

 

Det jeg fant i maskinrommet var kode: "paint 961" som var trykt på samme skilt som bilens forskjellige vektklasser. 

Når jeg søker hos lrparts Danmark så får jeg opp

 

Land Rover maling Epsom Green Metallic - LRC961 - spraydåser med reparations farve og klarlak

 

Kan dette stemme? Lurer på hva LRC står for? Land Rover Code kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

En sprayboks koster ca. 1200.-  inklusive en boks klarlakk. Det koster "å være kar" med Land Rover, men er vel verdt det.

 

Jeg skal spraye de to stykkene som holder front ruten til bilen. Der det før i tiden sannsynligvis var hengsler for å kunne legge frontvinduet ned på panseret.

Disse to er bare inntil "aluminiums" metallet. samtidig skal jeg spraye noe av jern metal listen mellom bakvinduer og nedre del av hytten.

 

Må eller bør jeg bruke grunning her før jeg sprayer originalfargen samt klarlakken? Hvis JA hva slags grunning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens lakken over det hele er så og si intakt så er disse to klosser helt rene. Grønfargen med eventuell grunning er helt avflasset. De er  ikke av jern en kanskje en merkelig alu. legering/blanding da de ser  hvite ut. Får pusse dem litt og se hva som kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Noen som vil bistå med fargekoden på dette VIN? SALLDHM68VA104213
 

Plata på bremsekraftforsterkeren har ikke infoen. Den er ukjent hos LR workshop- og jeg får ikke til på de andre sidene Google mener jeg skal dekode VIN nummeret med. 
 

96 Defender. Grønn. 
 

Skal forhåpentligvis lakke nye hengsler :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...