Gå til innhold

Masse deler selges (noe gis bort)


donp

Anbefalte innlegg

Bilen min brant opp for noen uker siden, og med bakgrunn i dette (og at jeg rydder kjeller og garasje), har jeg masse deler til overs. Får ikke brukt det lenger dessverre, da jeg konverter til annet merke :blink: Priser blir vi enig om. for mange ting til å ta bilder av alt, men kan legge ut bilder ved behov. 


NB! Alle delene er til Discovery 3, tdv6. 

 

to oljefiltre

en ryggesensor (mener det er front, indre høyre (Ydb500311LML), ny

Drivakselmansjett høyre foran, ny

6 dyser, brukt men bra

6 glødeplugger, brukt men bra

motor-harnes (2006 mod)

Begge egr ventiler, med rør

Div dieselrør (2006 mod) 

Div rør til motorrom

Brukte løpehjul

brukt oljepumpe 

To railer

turbo og manifold

servopumpe 

dieselpumpe med rør

starter

dynamo

ac-kompressor 

skidplate


og litt annet, bla masse fester, bolter 

 

Paal

 

 

 

Endret av donp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • donp endret tittelen til Masse deler selges (noe gis bort)

Ja, var litt av en opplevelse å stå på E6 med en bil som brant. 
Er fremdeles Land Rover som er yndlingsmerke, men utgifter til jobbkjøring vil gå ned mye med en hybrid eller el-bil. Land Rovers hybrider er for dyre, så da må jeg konvertere dessverre! Gutta mine mener jeg bør kjøpe en ny Seriebil som bil nr 3, ikke helt umulig det akkurat!

 

Ift lærdom, så fant verken brannvesen eller forsikringsselskap feilen. Takstmannen fra forsikringsselskapet trodde det var starteren til webastoen som var årsak (ettermontert, sånn at Webasto skal kunne startes uavhengig av motor). Det virker lite sannsynlig. Han mente bla at det kunne være feilen fordi ledningen var brent. Denne ledningen var ikke brent da jeg stoppet bilen. 
 

Det som skjedde var at jeg kjørte over Djupedalstoppen E6 sørgående på vei inn til Oslo. Da får jeg motlys, og ser i speilene. Masse hvit røyk bak bilen; faen.. leter etter egnet sted å stoppe, men pga veiarbeid får jeg ikke funnet noe trygt sted før avkjøring mot Ahus. 
Da jeg er på vei inn for å stoppe på veiskulder kjører en BMW opp på siden av meg. Han blinker, tuter og vifter med alt han kan vifte med. Jeg trodde bilen kokte, massivt med kjølevæske i motor el, så vinket hyggelig tilbake. BMW fyren gav seg ikke; merkelig (etter å ha tenkt gjennom hele episoden, tipper jeg han så flammer..). Stopper bilen, opp med panseret, her røyk det praktisk talt fra hele motoren, men ikke voldsomt. Jeg setter opp varseltrekant og tar på vest. Bruker ca 3-4 min, oppdager da at det er røyk inne i bilen. Fremme ved motorrommet kommer det en liten flamme opp mellom torpedovegg og motor. Jeg ringer Brann og politi, mens jeg prøver å slukke. Det kommer en fyr fra veiarbeidet, som kommer med to murerbøtter med vann. 23 liter med væske, og et brannslukkingsapparat senere, kommer det bare mer flammer. 
 

Så kommer det midte brannbiler og fire politibiler, og jeg prøver å ikke gå i veien. Etter at brannvesenet har slukket, prater jeg med dem om de tror noe om årsak. Det var de usikre på, men de sa at det varmeste stedet var over dieseltanken (ca 300grader der).
 

jeg tror brannen starter lavt, ikke høyt, men aner ikke hvor. Bilen var godt holdt. 

Endret av donp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...