Gå til innhold

Stor nok vinsj til D2


vanilla_ninja

Anbefalte innlegg

Biltema har nå store vinsjer. Tror den var på 12000lbs, men med wire. Wire kan du jo bytte ut med tau etter hvert.

Prisen syns jeg var lik det du må ut med for mye svakere typer fra annerkjente merker.

Verdt å sjekke ut mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men den ville nok vært mer aktuell dersom jeg tenkte å bruke stålwire framover. Om jeg legger på prisen for et syntetisk tau på Biltema-vinsjen ender jeg fort på samme pris som for eksempel en Warrior fra England, og da følger det med trådløs fjernkontroll og fairlead også. Blir noen kroner ekstra for oppgradering.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet. Mulig wire er litt bedre vinterstid, men det er også både tyngre og farligere, så jeg tror jeg tar sjansen på et frosset tau. Det er uansett lite sannsynlig at det blir mye kjøring av typen som fordrer vinsj på vinteren. 

I verste fall får jeg avlede noe varmluft fra motorrommet så vinsjen holder varmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, vanilla_ninja skrev:

men det er også både tyngre og farligere, så jeg tror jeg tar sjansen på et frosset tau. Det er uansett lite sannsynlig at det blir mye kjøring av typen som fordrer vinsj på vinteren. 

Har Tau på min vinsj #smittybilt. Vil nok påstå at Tau er mye mer håndterbart i alle situasjoner i forhold til vaier. Dog som Laftis er inne på, ligger det tauet helt ubeskyttet for vær og vind vil det nok kunne fryse noe. 

Når det er sagt, så er ikke en 8-10mm opprullet stålvaier noe enklere å hanskes med i minus 20. 

Vinter kan fort være høysesong for vinsj bruk.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at stålvaier har vært vanskelig å trekke ut pga kulde. Har stålvaier på skogsvinsjen og den har det blitt vinsjet mye med. Tullet oppstår om man drar inn vaier uten belastning, men det gjelder tau også.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...