Gå til innhold

Presse jobb! spindel/hub/hjullager etc


Erik O

Anbefalte innlegg

Jeg byttet på min uten presse. Du løsner de 4 boltene som holder lageret, skrur de ut en halv cm og slår de jevnt utover, bruk gjerne noen andre bolter hvis ikke du har nye til det nye lageret. Kan hende du må slå litt på drivakselen også hvis den følger med utover. Funket greit på min foran, vil tro det er noe av det samme bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en presse du kan låne. Men jeg har ikke brukt den til bytte av hjullager (ennå). Derfor har jeg ikke investert i "presshylser" og uten er du kanskje like langt. Pressa jeg har er Biltemas 10 tonn presse. Har også Biltemas pressplate universal (brukes til å sette hjullagerhuset "vannrett"). Jeg bor på Risløkka om du vil ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2021 den 14.42, Erik O skrev:

Takk for tilbudet! Jeg har fått tips om å prøve noe annet enn presse

Tror ikke det vil fungere, Denne type lager må du nok bruke nokså kraftig presse på. Først må du presse ut hjul navet, deretter fjerne seger / låse ringen og presse ut selve hjul lageret.

Viktig å presse på rett del og i riktig rekkefølge, både ved inn og ut montering.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...