Eirik Joa Skrevet 10. november 2021 Del Skrevet 10. november 2021 Ved giring til 2 gir så skaper det (tannhjul lyd). I alle andre gir så er den lett å fin. Blir også noe bedre med giring til 2 gir når jeg har fått kjørt litt. Må holde clutchen "lenge" inne og lirke den i 2 gir får å unngå skraping Noen som vet hva kan årsaken til det være eventuelt hva som må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. november 2021 Del Skrevet 11. november 2021 Det høres ut som om synkroniseringsringen er utslitt. Men det kan være slitt synkro og noen andre feil som samlet gir skraping. Hvordan ser oljen og nivået ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Joa Skrevet 12. november 2021 Forfatter Del Skrevet 12. november 2021 Oljen ser bra ut. Har lekkasje fra girkasse inn i transferkasse så jeg etterfyller og tapper ca 1/2dl annen hver mnd. Var ute og kjørte igår og ser at jeg muligens har forklart problemet litt feil. Den er tung/hard å få i andre gir. Noe som gjør at du må ta extra godt i. Dette medfører at girstanga på en måte blir dratt for langt og dermed kommer skrapingen. Men mulig dette også har med at synk.ring er utslitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. november 2021 Del Skrevet 12. november 2021 Men giring fra 2. opp til 3. og 4. går greit? Og nedgiring ved motorbrems ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Samme spm som Gaute, for hvis samme opplevelse for alle gir, så kan det vel være kløtsj som ikke løser helt ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Joa Skrevet 13. november 2021 Forfatter Del Skrevet 13. november 2021 (endret) Det er kun ved giring fra 1 til 2 og 3 til 2. Også tung til 2gir ved motorbrems. Resten glir veldig fint. Endret 13. november 2021 av Eirik Joa N/A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Selv med usynkronisert 1. og 2. gir (Serie I) er min erfaring at giring fra 1. til 2. bør gå uproblematisk. Og da lurer jeg, som ikke har noen inngående kjennskap til leamikken i en girkasse, på om det kan være noe med skiftegaflene, eller noe annen "innmat", som gjør at 2. giret blir "trangt". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 (endret) Det er riktig at det kan være andre feil enn bare syncromeshen i kassa. Men utfra symptomene tyder alt på innvendig årsak. Men skal ikke banne på det før jeg selv har prøvekjørt kassa. Å ta av baklokket på hovedkassa og sjekke for løsnet mutter på hovedaksel er en enkel sak. Noe slakk er det alltid der men stram opp og lås etter beste evne og prøvekjør igjen. Endret 13. november 2021 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.