Gå til innhold

Popnagler 6,4 x 20 eller 6,4 x 15


Olav Haavardsholm

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som holder på å sette i stand en gammel Tysse-henger, og som skulle hatt tak i popnagler i dimensjon 6,4 x 15 eller (helst) 6,4 x 20.

Det kan skaffes hos Würth, men de har bare store kvanta, og da blir stykkprisen veldig høy når han bare har bruk for 20 - 25 stk.

 

Er det noen der ute som sitter på noen slike fra en restaurering en gang, og som kan tenke seg å gjøre en handel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt tips, og vel verdt å sjekke. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så viste det seg at han hadde gitt meg feil dimensjon. Det er 6,4 x 25 han trenger. Da faller Biltema ut av leverandørlisten, og forespørselen om noen skulle ha noe liggende består.

 

Er det forresten noen mulighet for å korrigere emneoverskriften? Jeg fant ikke noe umiddelbart, men mener å ha sett at det har vært gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mulig jeg har - jeg skulle bytte plater på en henger en gnag i tiden - men det ble ikke noe av.

Skal sjekke senere om dette fortsatt befinner seg i verkstedet.

 

Oppdatering - løp ut og sjekket raskt, og de jeg har er desverre 4,8 x 25 - ikke 6,4 som du trengte.

 

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Würth er ublu i prisen (ikke ukjent), men det koster litt å få tilsendt fra andre steder også. Det beste er å alliere seg med en som handler å hos Würth for å få glede av rabatten (den kan være stor). Hvis dere har bekjente i et lokalt bilverksted eller en håndtverksbedrift, kan det være et sted å spørre.  

En annen mulighet er å høre med Tysse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et alternativ, om du ikke har dårlig tid er å bare bestille på ebay.

Det er typisk noen som selger slikt i småkvanta der uten at det er plagsomt prisa.

 

for eksempel her: 

https://www.ebay.com/itm/371138794789

 

Sender med posten, og skal ha under en hundrings for 50 stk.

 

-Camarogeddon

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag så langt. Har sendt dem videre til kameraten så får jeg vel vite om det hjelper noe.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto hos Tools ved fremvisning av medlemskort.

Har aldri sett en oversikt over alle steder vi får rabatter via medlemskapet.

Men har ikke gjort en innsats for å finne den heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sen oppdatering, men jeg snakket med kameraten forrige dagen, og som vanlig innfrir Forumet alle forventninger.

 

Jari hadde akkurat det han trengte. Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...