Gå til innhold

Disco 4 Begrenset ytelse


frobert

Anbefalte innlegg

Hei 
Fikk melding i dashboardet på veg til toget i går tidlig. 
Først rød varseltrekant og deretter gult motorsymbol og melding om Begrenset ytelse. 

Så en website kalt landroverenglewood.com som foreslo å ta av negativ pool på batteriet og vente et par minutter. Det hjalp ikke. 

Det er en 2014 Disco 4 med 3.0 liter. 256 hk.

Er det noen som kan hjelpe meg med diagnose? Har ikke tilgang til slikt sjøl.

Bor i Eidsvoll 

 

Frank Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først at alle lyspærer virker. Også de små skiltlyspærene. Eg ble stående med lik melding på grunn av en skiltlyspære som var røket. Bilen er ikke utstyrt med noen enkel måte til å varsle fører om at det er en lyspære som er røket, og det virker som om den kan gå i full panikk mode med en gang :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tysen skrev:

Sjekk først at alle lyspærer virker. Også de små skiltlyspærene. Eg ble stående med lik melding på grunn av en skiltlyspære som var røket. Bilen er ikke utstyrt med noen enkel måte til å varsle fører om at det er en lyspære som er røket, og det virker som om den kan gå i full panikk mode med en gang :-) 

Man kan vel si det sånn at bilen ikke er utstyrt med noen funksjon som varsler når en lyspære finner det for godt å ta kveld...  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min D4, men det kom sporadisk. Slettet feilkoden, og bilen var helt fin igjen en stund. Det var lekasje på downpipe. Dog skal det sies at det luktet litt eksos i bilen når den sto stille, samt at eksosen luktet som litt dårlig forbrent lampeolje, og ikke slik den pleide.

 

Håper at det ikke er det samme problemet på din bil, for det er en "body-off"-jobb.

 

Ellers kan det være en pen liten samling av sensorer som sannsynligvis også kan gi samme feilen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...