Gå til innhold

D3 Webasto - viftemotor inne i Webasto'en


jarlel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått en feilmelding "89" på Webasto'en, som ser ut til å være "Combustion air fan interruption". Er det noen som har vært borti dette? Er det mulig å bytte bare selve motoren/viften, eller må hele delen som inneholder vifte/motor/styringsenhet byttes?

 

Om noen skulle ha noe slikt liggende så hadde det vært supert!

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 stk brukte. 

Spm er jo hva man eventuelt kan ta for en blush:rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, oggioffshore skrev:

Har 2 stk brukte. 

Spm er jo hva man eventuelt kan ta for en blush:rolleyes:

 

 

Tja, jeg vet ikke hva det bør ligge på, men trenger bare vifte/kontrolldelen. Brenner etc. på min er ganske ny. Selger du bare den delen, eller bare komplett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jarlel skrev:

Tja, jeg vet ikke hva det bør ligge på, men trenger bare vifte/kontrolldelen. Brenner etc. på min er ganske ny. Selger du bare den delen, eller bare komplett? 

Vil helst ikke dele de opp. 

Da forsvinner liksom verdien på resten.

Men har sett de på finn tidligere.

Volkswagen bruker vel og samme, om man finner brukt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den? Hvis det er thermotop C/Z/E/P så har jeg en i Sandvika som mangler sirkulasjonspumpe. Den kan sikkert splittes videre.

Ellers har Hastadklev ny på lager til ca 2500,- Sist jeg handlet der (glødeplugg og brennkammer) så var den på postkontoret 25 timer etter jeg satt bestillingen

https://hastadklev.no/product/vifte-tt-e-c-p-z-12v/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oggioffshore skrev:

Vil helst ikke dele de opp. 

Da forsvinner liksom verdien på resten.

Men har sett de på finn tidligere.

Volkswagen bruker vel og samme, om man finner brukt 

Hva ser du for deg prismessig? 

 

Det er vel Thermo Top V som står i disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jarlel skrev:

Hva ser du for deg prismessig? 

 

Det er vel Thermo Top V som står i disse. 

 

Og i noen står det Thermotop Vevo 

Pass på at du kjøper riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme feilkode på en webasto jeg har liggende. Vifta går for fult når du setter strøm på webastoen og den stopper etterhvert med den feilkoden. googla det litt og fant ut at det er en motstand (smd)som ryker pga det er brukt en form for hvit guffe som skal holde kondensatorene i ro på print kortet. Denne guffa eter opp motstanden over tid. 
venter på å få igjen uniten fra rep.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, parrafin23 skrev:

Fikk samme feilkode på en webasto jeg har liggende. Vifta går for fult når du setter strøm på webastoen og den stopper etterhvert med den feilkoden. googla det litt og fant ut at det er en motstand (smd)som ryker pga det er brukt en form for hvit guffe som skal holde kondensatorene i ro på print kortet. Denne guffa eter opp motstanden over tid. 
venter på å få igjen uniten fra rep.

 

Vet du hvor stor motstand er i ohm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, parrafin23 skrev:

Fikk samme feilkode på en webasto jeg har liggende. Vifta går for fult når du setter strøm på webastoen og den stopper etterhvert med den feilkoden. googla det litt og fant ut at det er en motstand (smd)som ryker pga det er brukt en form for hvit guffe som skal holde kondensatorene i ro på print kortet. Denne guffa eter opp motstanden over tid. 
venter på å få igjen uniten fra rep.

 

Takk for tips! Fikk byttet til en annen brukt i løpet av en ettermiddag. Den fyrte opp og gikk som den skulle. 

 

Skal få sjekka det du nevner på den gamle. Hvor leverte du til rep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
4 timer siden, parrafin23 skrev:

Tnx 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...