Gå til innhold

Discovery 4 (2010) kontakt til speilmotor


Bromle

Anbefalte innlegg

Bilinfo 2010 Discovery 4 3.0 TDV6

Vin: SALLAAAG4AA******

 

Siden høyre speil ikke kunne justeres antok jeg at motoren var gåen. 

Men når jeg skulle demonterte den gamle var kontakten eiret fast, og gikk i stykker. 

 

Noen som vet delenummer på den kontrakten, greier ikke finne den ved å bla gjennom på diverse UK forhandlere av deler iallefall. 

 

Ved et Google søk fant jeg at det muligens kan være Ypc108210, men jeg får ikke opp bilde, så jeg kan ikke sammenligne....

 

Leter også etter klips som håndholderene i taket i baksetet er festet med. 

De har blitt ødelagt når bilen ble gjort om fra 2 til 7 setter tipper jeg. Har vel vært gitter skrudd inn der. 

 

Og problemene stopper ikke der, nylig gikk infotainment skjermen over til å kun vise land rover logo, og det skjer ingenting når man bruker de fysiske knappene under skjermen eller på rattet. Ryggekamera kommer ikke på ved revers heller. 

Det eneste jeg får til er å få fram den "hemmelige" skjermen, kode meg inn med 753, så kan jeg se alt der. 

 

Mistenker amplifieren etter mye googling.. Men trenger et delenummer til den og. Eventuelt gode tips til annen feilsøking. Kjedelig uten musikk i bilen. 

 

Er det noen plass på nettet det går ann å finne skikkelig oversikt over alle deler? 

Jeg finner bare nettbutikker med katalog over det de har...

 

 

 

20211023_171709.jpg

20211023_171906.jpg

Endret av Bromle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med motom hør med en hogger. Når det gjelder kontakter er der utrolig vanskelig å finne del nr. Var innom lr for en uke siden og spurte om en kontakt jeg må ha ny av og de kunne ikke hjelpe. De hadde ikke dele nr til kun kontaktene. Kun hele ledningsnettet. Jeg har riktignok en d3 men tror dessverre ikke det er noe lettere med d4. Det jeg har funnet ut for min del er at når jeg søkte på Ford kontakter så finner jeg hva jeg leter etter. Fant faktisk en side som hadde samlet kontakt typer Ford bruker. Så hvis ikke en hogger kan hjelpe så fin ut hvem bil som d4 deler deler og kontakter med og søk på de bilene. Da kan det være du finner det du leter etter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige forghandlerne kan neppe hjelpe deg her - dette er typisk deler som levereres som hel del fra bilprodusenten - og delesystemene deler ikke sånt opp ned så langt i detaljer.

 

så her må man i så fall handle deler av en av de store elektronikkleverandørene, om man klarer å matche pluggen.

Ofte er det letteste å rappe delen av en huggerbil - om mulig.

 

Selve kontakten ser veldig ut som en varianet av en "header" connector, typisk med 2,5mm mellom pinnene (pitch).

Jeg har lett litt hos de vanlige leverandørene, men kan ikke si jeg finner noe som ligner på den du har avbildet, desverre.

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...