Gå til innhold

Kompressor


safaripaul

Anbefalte innlegg

Jeg har en Herkules kompressor fra tidlig 2000-tallet . Problemet er at når det har fylt seg med nok trykk stenger ikke ventilen skikkelig. Det blåses ut luft lenge etter at den har stoppet, men det stenger til slutt. Luften blåses ut ved strømbryteren. Klarer ikke helt å definere hvor det kommer fra. 
 

Synes det er synd å kaste hele kompressoren hvis det kan fikses. Er denne trykkstrømbryteren noe som kan fikses eller byttes ? ser de selger liknende på jula https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressortilbehor/kompressorkomponenter/trykkstrombrytere-200015/

Noen som har erfaringer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en overtrykk ventil i messing under den sorte boksen, det er ikke der det lekker. Det kommer innefra den sorte boksen bryteren sitter på. Har hatt av lokket, men er ikke mye å se annet enn justering for innslag når trykket faller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant gjengene passer, og du skiller på enfase / trefase bryter, så skal disse bare være å bytte ja.

Har aldri hatt behov for å bytte en selv, men det høres ut som om membranen i din har gitt opp.

 

Den gjør jo ikke noe mere avansert enn av / på IHHT trykk. overtrykk etc er jo ivaretatt av overtrykksventilen.

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen . En liten oppdatering . Jeg har kjøpt inn trykkbryter og hadde planer om å bytte. Jeg har noe familie og venner som bruker å komme innom for dekkskift. I år var intet unntak og jeg utsatte bytte av trykkbryter til etter dette. Det kunne jo være at jeg ble sittende uten kompressor hvis det skulle bli komplikasjoner . 
 

jeg brukte kompressoren mye og nå fungerer den som den skal igjen av seg selv . 
 

som Landrover sier :  hvorfor reparere noe som fungerer . 
 

Så nå har jeg deler og avventer . 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...