christianvig Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Vurderte å se på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235592931 Men så googlet jeg litt: https://www.google.com/search?q=bruktbil+invest+erfaringer&rlz=1C1GCEA_enNO962NO962&sxsrf=AOaemvIcRYbxZiMRNe5jikEDA6WxKvLnCA%3A1634468693218&ei=VQNsYY7UDO_jrgTp5puICw&ved=0ahUKEwjO0uuuptHzAhXvsYsKHWnzBrEQ4dUDCA0&uact=5&oq=bruktbil+invest+erfaringer&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEIAEOgYIABAHEB46CAgAEAgQBxAeOgYIABANEB46CAgAEAcQBRAeOgYIABAFEB5KBAhBGABQhk1YsWhg4W1oAHAAeACAAV2IAfIIkgECMTWYAQCgAQHAAQE&sclient=gws-wiz Og slo det fra meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 kikker og kikker på L322. Syns det er frykteleg langt mellom dei uten synleg rust på bakre hjulbue. Frister veldig å importere, neste år er dei første heilt avgiftsfrie, og til og med ein tdv8 frå 2007 -2008 koster berre 80´i avgift no. Nokon her som har gjort dette no ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hvor vil du importere fra? Ulempen med import er at bilene ofte er kjørt veldig langt og i mye høyere hastigheter enn det vi opererer med her hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 AreM - eg kikker på mobile.de , fortrinnsvis på tyske biler, italienske er visst eit par hakk verre å få importert ift nødvendig dokumentasjon. Angivelig, eg har ikkje prøvd. Viss vi snakker om tidlige l322 med td6, så er nok km.snittet litt høgre i Tyskland- men ikkje avskrekkande. Ein kan lett finne biler som er kjørt 400' ,bevares, men det antyder jo og at ein ikkje trenge være redd for biler med 300' viss dei er ok. Er uansett ikkje tilhenger av premisset om at i Tyskland er alt nedkjørt og juksa med mens det i Norge bare er ærlige gutter som selger strøkne biler. På 20 år gamle biler må ein uansett kjøpe etter tilstand og historikk. Vesentlig meir enn etter km stand. Ser iallefall veldig mykje lettare ut å finne ein l322 under 100'kr uten synlig rust i Tyskland en her. Og rusten er det dyrt å fikse ordentlig, nesten alt anna kan eg som glad amatør gjere sjølv. Når det gjelde l322 med tdv8 er det mange som hevder at småkjøring drep desse. Motorveipendler med høg km kan være eit kupp. Her og - lett å finne ok biler med god historikk som blir gunstige å importere. Tida vil vise ka som skjer, enn så lenge er jo discoen min kjedeleg pålitelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Mye interessant du kommer med her. Det rimelige og fornuftige er jo en 3.0 diesel, gjerne en som har byttet til forsterket girkasse, og minst mulig rust. Men jeg sikler mer på en V8, gjerne bensinutgaven, den er sprek, selv den lateste av dem. Jeg kommer til å bruke den mest til langkjøring. ...men nå kuppet vi vel tråden her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christianvig Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2021 På 21.10.2021 den 1.03, AreM skrev: Mye interessant du kommer med her. Det rimelige og fornuftige er jo en 3.0 diesel, gjerne en som har byttet til forsterket girkasse, og minst mulig rust. Men jeg sikler mer på en V8, gjerne bensinutgaven, den er sprek, selv den lateste av dem. Jeg kommer til å bruke den mest til langkjøring. ...men nå kuppet vi vel tråden her... Finnes det egentlig forsterkede kasser til L322? Snakket med RATS i Østfold (Viken) for noen år siden, og de tilbakemeldte at selvom de benyttet enkelte bedre deler ved overhaling, så måtte en påregne at kassen ikke ville holde lenger enn 150 000 km. Alt over var visst bonus. Spurte om de hadde tips om hva som kunne gjøres. Svar: kjøp en annen bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 På 24.10.2021 den 20.11, christianvig skrev: Finnes det egentlig forsterkede kasser til L322? Snakket med RATS i Østfold (Viken) for noen år siden, og de tilbakemeldte at selvom de benyttet enkelte bedre deler ved overhaling, så måtte en påregne at kassen ikke ville holde lenger enn 150 000 km. Alt over var visst bonus. Spurte om de hadde tips om hva som kunne gjøres. Svar: kjøp en annen bil... Jaguar v8erne (med og uten pustehjelp) og tdv8 fekk ZF kasser, og bmw v8 hadde vel heller ikkje den berykta GM kassa som "pryder" td6en. Og "proffer" som seie ikkje kjøp LR - eg syns det blir unyansert og lite tillitsvekkande. Men at noen biler krev meir og bedre vedlikehold enn andre, bevares. Det gjeld som alltid å finne rett bil, og som blir skrive i ein anna tråd her - forhandler som selger 15-20år gamle L322 tilføre ingen meirverdi ift å kjøpe privat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Noen td6 er Konvertert til zf. Men girkassen er ikke dyre lenger og bytte er ikke voldsomt vanskelig og dermed ikke så dyrt. Så jeg tipper man får byttet til en overhalt UK kasse for 25k km man gjør det selv. 4.4i har zf kasse ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Jeg har sett noen på finn averterer nyoverhalt gm kasse med ny oljekjøler for 12 tusen. Hvis man er ute etter td6 så er jo det en mulighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.