Gå til innhold

L322 TDV8 lagt ut på finn


Puch G

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, christianvig skrev:

Kr 200 000 i forumrabatt, da tror jeg at jeg tar den, selv om jeg ikke er glad i svarte biler ;-)

Haha, 200 etter rabatt

rabatten er 20 og for det får du den nesten foniert i fargen du liker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
2 timer siden, MariusMorch skrev:

Alle L322 har isofix

 

En L322 Vogue har vel det fleste man kan drømme om ;-)

Bare tar kontakt @Atle3 hvis du er interessert. Selvsagt er jeg inhabil, men jeg mener nok at min er muligens den beste på finn. Rustne kanaler er et godt kjent problem med disse biler og jeg har investert nesten 20.000 kr for å få de byttet ut. Finns få L322 som ikke hadde / har dette problem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tja, jeg ser vel etter en ny(ere) bil med et halvt øye. Du har en fin bil, men den er gått langt. Men kanskje den går 300 000 til, hva vet jeg?

P38 diesel er for treg, V8'ern går bra nok, men der kan sylinderforingene finne på å skli ned og motoren begynner å bruke vann. L322 diesel, der ryker girkassene. 4.4 V8 bensin har problemer med de variable kamakslene (som er grisedyrt å reparere), S/C-utgavene er veldig veldig tørst, osv osv. Det er visst noe med alt. Men 3.6 V8 diesel skal være bra, men er priset deretter. Jeg er forresten svak for palindromer. 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AreM skrev:

Tja, jeg ser vel etter en ny(ere) bil med et halvt øye. Du har en fin bil, men den er gått langt. Men kanskje den går 300 000 til, hva vet jeg?

P38 diesel er for treg, V8'ern går bra nok, men der kan sylinderforingene finne på å skli ned og motoren begynner å bruke vann. L322 diesel, der ryker girkassene. 4.4 V8 bensin har problemer med de variable kamakslene (som er grisedyrt å reparere), S/C-utgavene er veldig veldig tørst, osv osv. Det er visst noe med alt. Men 3.6 V8 diesel skal være bra, men er priset deretter. Jeg er forresten svak for palindromer. 

 

Hhm, måtte google palindromer men få det ikke helt å gå opp med innlegget ;-)

Er det mulig at du prøver å finne den perfekte og mest fornuftige RR kjøp? Lykke til :D

For meg har den vært den beste LR jeg har hatt, en absolut nydelig bil! Men så skjedde ting å plutselig kjører jeg L405 - og klart, en bedre bil enn en "ny" RR fins jo ikke. Lite vits å sammenligne to biler med en faktor-4 prisforskjell. 
Om TDV8en holder 100 000 til eller 300 000 eller 30 000, det veit nok bare gudene eller noe sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palindrom er nok på siden av hva saken gjelder, men om du ser på regnummeret ditt, ser du et palindrom. Et tall som kan leses begge veier og blir det samme. 

Eller et ord. "Regninger" skal visstnok være det lengste norske ordet som er et palindrom. 

 

Det finnes nok ingen biler som er perfekte, men halve moroa med bil er jo å sette seg inn i hva som finnes og hvilke issues de forskjellige utgaver har. I så måte er vel din bil en av de aller beste Range Rovere, med en solid motor og mange oppgraderinger fra tidligere L322. 

 

Men siden du har en slik bil, vet du om den motoren står i andre biler? Er det Land Rover som har laget den? Er det registerreim, eller er det kjede? De omtaler jeg har lest har vært sparsomme med slike opplysninger. 

 

Jeg skal ha en bil for å kjøre langt med. I byen og rundtomkring har jeg elbil og tre-fire motorsykler å velge i. Nå har jeg en P38 diesel som har tatt meg over Hardangervidda veldig mange ganger. Ikke helt uten dramatikk, det skal innrømmes, men jeg har alltid kommet frem. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger jeg med :-) Tenk at vi i tillegg har en campinghenger med reg 9993, sikkert dårlig karma å selge 39393-bilen ;-)

 

Det er vist en Ford motor som ble utviklet for RR og F-150 men så viste det seg at amerikanere ikke trenger diesel. Vet ikke om det er reim elle kjede, sorry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har kjededrift. 

Egentlig den beste motoren du kan få i en moderne LR mener jeg. Trang å skru på, ja - men egentlig lite som går galt. Noen sier turboene har mye problemer, men de er nok verken bedre eller dårligere enn andre dieselmotorer. Oljeskift og rett olje er fremdeles nøkkelordene. Høy km-stand trenger egentlig ikke være negativt, om man sammenligner med småkjørte biler som ikke har sett årlige servicer fordi de brukes så lite...  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2021 den 19.01, Erik Iversen skrev:

Høy km-stand trenger egentlig ikke være negativt, om man sammenligner med småkjørte biler som ikke har sett årlige servicer fordi de brukes så lite...  :) 

Enig i dette. En langkjørt bil med mye km. som har hatt jevn belastning og fått sine jevnlige oljeskift og servicer er vel å foretrekke fremfor  en hardkjørt neglisjert bil med mye mindre kilometer på telleren.

 

Siden mitt forrige innlegg her har jeg vært på østlandet i P38'en (en dag på å kjøre over og en natt på hotell, så tilbake...) og det jeg savner med den er mere motorkraft, det går ikke særlig fort i lange bakker med 136 dieselhester, bedre lys (jo, jeg kan skru på noen ekstralys...) og så vet jeg at L322 med sitt uavhengige hjuloppheng er en bedre gatebil en P38. 

 

Jeg fant ut av både V-åtterens produsent og det med kjede på register. Og det er jo bare en fordel at det er en stor produsent bak motoren i tilfelle man en gang trenger en ny. Jeg fant også at det kan være problemer med turboene og EGR-ventilene, men om dette fungerer på den bilen man kjøper, så utfører man forebyggende vedlikehold for å unngå problemer. Ellers er det jo sånn at om man gjør et lett søk på nettet finner man jo haugevis med treff som forteller at man verken skal kjøpe Audi, BMW eller VW og man bare skriver inn de rette søkeordene. Så her er ikke Range Rover i noen særstilling. Poenget er å være klar over hva som kan oppstå, og forsøke å være i forkant og på den måten unngå de største havariene. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...