Johnnysg Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hei, har en 109 exmil. Bensiner 2.24 som jeg tror det har rusta hull i blokken på, har ikke demontert for å se nærmere på det enda. Men har også en ford granada v6 motor med gearkasse som jeg har hørt skal passe rett på fordelingskassen på 109’en, er det noen her inne som vet om dette går? -Johnny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Lekker vann ut? Sjekk om det er en frostplugg. Er det 2,3 er det ikke noe å putte i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Den passer slett ikke rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnnysg Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2021 Det var raske svar ja det lekker vann og olje på gulvet, kommer ut oppunder manifoldene så det er vanskelig å se. Motoren er vanskelig å starte, og når den går så er det ikke noe kraft eller turtall, absolutt helt ubrukelig som den er nå. Forden er en 2,3 ja. Men er det mulig å få litt futt i orginalmotoren? Det hadde nok vert den beste løsningen, hvis ikke blokken er defekt da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Skru av manifolden og se etter lekkasjer. Ta kompresjonstest. Ikke uvanlig med defekt toppakning mellom sylinder 3 og 4. Å trimme en motor som knapt går er ikke rette veien å gå. Få motoren i orden først. De skal selfølgelig gå like fint som alle andre motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 En original LR rekke firer har vel aldri vært no maskin med futt i... Derimot er det en slitesterk og enkel motor å skru på. Støtter Rolf ang defekt toppakning. Bytt denne først, og ta en visuell kontroll på blokk og topp i samme slengen når motoren først er åpna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Jeg har adapter til Granada motor liggende. Men det er en turtallsmotor som egner seg dårlig mener jeg. Fiks den originale. Evt finn en bedre 2,25 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Fordmotoren på 2,3 mangler mye bunndrag sammenliknet med 2,25n. Kjørte med 2,3ere i endel år før jeg gikk tilbake til 2,25 på ene bilen. Den andre bilen fikk en 3,5 åtter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnnysg Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2021 2,3 V6 med godt drag i, sivil gear og fin lyd.. tenkte jeg.. Men med gode råd her blir jeg litt usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnnysg Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2021 Kanskje det er noen lokale her i området Os-Bergen her som har noen deler på lur til en 2,25 eller en motor?.. Skulle egentlig hatt tak i noen topper til VM motori 2,5 også.. Takker for gode råd igjen, erfaringer kan være greit å lytte til tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 Hva trenger du av deler til 2,25? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnnysg Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2021 Vet egentlig ikke helt hva jeg trenger enda, må vel demontere litt og se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddibeer Skrevet 18. januar 2022 Del Skrevet 18. januar 2022 Må man ut med hele motoren for å bytte alle frostplugger på en Granada 2,3 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. januar 2022 Del Skrevet 19. januar 2022 Hvis den står i en seriebil ville jeg tatt den ut,spylt gjennom kjølekanaler og samtidig tettet andre lekkasjer. Men jeg har fullt utstyrt verksted og varme. Jeg mener du skal få det til uten å ta ut motor men det er trangt. Regn med å bli våt flere ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.