jockscott Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Når jeg trykker på hendelen for horn går vindusviskeren i gang, men ikke tuten. Defender TD5 99-modell. Tips til fiks? Quote Link to post Share on other sites
kulien Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Har det vært sånn "alltid" eller skjedde det plutselig? Og har du prøvd om den tuter når du prøver vindusviskeren? ;-) Quote Link to post Share on other sites
KennethA Posted October 7, 2021 Share Posted October 7, 2021 Hadde nesten samme problem med min D2. Når jeg satt på tåkelys, gikk tuten og spylemotoren/viskere på. Etter å ha kikket på elskjema viste det seg at alle disse deler et jordingspunkt rett bak frontlyset på venstre side. Mutteren på denne var helt løs, så etter en rens og stramming var problemet borte. Sjekk jordingspunktet som disse komponentene deler. Quote Link to post Share on other sites
Kurt Gustafsson Posted October 7, 2021 Share Posted October 7, 2021 JEg holder en knapp på jordfeil et eller annet sted.... Min kjørte vindusviskerne når jeg slo på lysene.. Mitt problem er nå lokalisert til en "sukkerbit" som ligger bak radioen i dashbordet.. Quote Link to post Share on other sites
Jon O Posted October 7, 2021 Share Posted October 7, 2021 Tilhengerkontakt... Quote Link to post Share on other sites
jockscott Posted October 10, 2021 Author Share Posted October 10, 2021 Takk for gode tips! Får lete litt i kabelsalaten…. Quote Link to post Share on other sites
jockscott Posted October 10, 2021 Author Share Posted October 10, 2021 På 7.10.2021 den 16.19, Jon O skrev: Tilhengerkontakt... Kan du utdype denne for en som er grønn….? Quote Link to post Share on other sites
Vidar S Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 Å være grønn er ikke så dumt. Tror Jon mener at hvis tilhengerkontakten er grønn inne i, så kan det gi merkelige utslag andre steder på bilen Quote Link to post Share on other sites
jockscott Posted October 10, 2021 Author Share Posted October 10, 2021 Tilhengerkontakten er ren og pen. Fungerer som den skal også. Finner en svart-oransj og en svart-gul kabel som ender blindt bak rattstammen. Til hornet kommer en kontakt med svart-oransj og en svart (jord?)kabel. Henger dette sammen med problemet? Quote Link to post Share on other sites
Jon O Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 Min tilhenger kontakt var full med vann en gang.. Nå passer jeg på å åpne den iblant og pøse på med sau Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts