Jump to content
LRforum

Treg å få i gir Freelander td4

Recommended Posts

Har en Freelander 2004 mod Td4 manuell gir som er treg å få i gir og jeg ser at det er fuktighet der clutch pedalen er , så det jeg lurer på hva er det som er gale og vil det bli dyrt å fikse.

På 28.9.2021 den 14.08, dino skrev:

Har en Freelander 2004 mod Td4 manuell gir som er treg å få i gir og jeg ser at det er fuktighet der clutch pedalen er , så det jeg lurer på hva er det som er gale og vil det bli dyrt å fikse.

Etter litt søking på nettet så indikerer det at  det er mastersylinderen  som leker, er det noen her som har skiftet denne og er det mye jobb

Det er nok litt jobb. Fikk den bytta på verksted når jeg kjørte TD4. Betalte vel rundt 10k den gang (for 10 år siden)…

Tror det er en kurrant jobb når man har demontert nok for tilgang. 

På 1.10.2021 den 18.05, dino skrev:

Takk for svar, men det ser ut som det er lettere å få til på en bensin, ser ut for at det må demoteres en del her for å komme til den

På td4 må vel kassen ut for å bytte utløserlager mener jeg å huske. 

1.8 og 2.0 td har samme system. 

Hvis det er bare mastersylinderen som lekker, er det ikke store jobben å skifte den.  Slavesylinder-reparasjon krever at gearkassen må tas ut.

Hei det det er Mastersylinderen som er gåen kjente under der pedalen fekk olje på meg , har ikke fått delen ennå, må jeg demontere mye for å få den ut og inn med en nye sånn at jeg ikke trenger å demontere for mye og spare meg for mye jobb

Edited by dino