Gå til innhold

Treg å få i gir Freelander td4


dino

Anbefalte innlegg

På 28.9.2021 den 14.08, dino skrev:

Har en Freelander 2004 mod Td4 manuell gir som er treg å få i gir og jeg ser at det er fuktighet der clutch pedalen er , så det jeg lurer på hva er det som er gale og vil det bli dyrt å fikse.

Etter litt søking på nettet så indikerer det at  det er mastersylinderen  som leker, er det noen her som har skiftet denne og er det mye jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2021 den 18.05, dino skrev:

Takk for svar, men det ser ut som det er lettere å få til på en bensin, ser ut for at det må demoteres en del her for å komme til den

 

På td4 må vel kassen ut for å bytte utløserlager mener jeg å huske. 

1.8 og 2.0 td har samme system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det det er Mastersylinderen som er gåen kjente under der pedalen fekk olje på meg , har ikke fått delen ennå, må jeg demontere mye for å få den ut og inn med en nye sånn at jeg ikke trenger å demontere for mye og spare meg for mye jobb

Endret av dino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 11.10.2021 den 16.37, dino skrev:

Hei det det er Mastersylinderen som er gåen kjente under der pedalen fekk olje på meg , har ikke fått delen ennå, må jeg demontere mye for å få den ut og inn med en nye sånn at jeg ikke trenger å demontere for mye og spare meg for mye jobb

Endret av dino

på 1.8 så er selve slave og master en enhet + en brakett og en klips. er det ikke det samme på TD4? 

Jeg fikk mitt denne uka da jeg trodde det var problemet jeg hadde da clutchen fikk kalde føtter, ser nå jeg må ta ut motor og kasse og dele de for å bytte utløserlager og clutchplater samtidig. når det først er åpent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...