Diaboli Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Det er en relativt kraftig klunkelyd i drivverket ved igangsetting og giring opp og ned. Svært følsom bruk av clutchen er det eneste som hjelper. Når jeg sjekker midtre mellomaksling, så kan den roteres minst 1/4 omdreining når bilen står i gir. Er det da fordelingskassen som er utslitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Begynn med å sjekke bakre drivaksler og flenser. Så kan du gå videre fremover til de dyre delene. Differ for og bak. Girkasse(r). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 24. september 2021 Forfatter Del Skrevet 24. september 2021 Takk! Betyr det at jeg må ta ut drivakslene for å sjekke om det er der slakken ligger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Du kan starte med å vippe av gummihetten på medbringeren. Er det tørt og rustet kan litt av slakken ligge der. Neste skritt blir å ta av medbringer og dra ut aksel er ikke store jobben, i alle fall ikke bak og kjenne etter om det er bevegelighet mellom aksel og medbringer Det er mange kilder forøvrig å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Lite notat her - det skal ikke mye slakke til i splinene på medbringer før det er GODT merkbart som slark i drivverket. Min bil ble veldig mye bedre med nye stikkaksler og medbringere. -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 24. september 2021 Forfatter Del Skrevet 24. september 2021 Åpnet opp på venstre side nå og det er betydelig slakk mellom stikkaksel og medbringer, så da bestiller jeg nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 Normalt er også hjullager tørre og utslitt, for jernspon fra medbringeren trekker inn mot lagrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. september 2021 Del Skrevet 24. september 2021 2 medbringere og 2 stikkaksler og en fettpatron eller tre. En Defender kan aldri bli smurt nok opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 25. september 2021 Forfatter Del Skrevet 25. september 2021 Skal jeg bruke fettpatroner i forbindelse med skifte av stikkaksler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 25. september 2021 Del Skrevet 25. september 2021 Om det er fra patron, tube eller boks betyr ikke så mye, bare det er nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.