Gå til innhold

Høyde sensor feil Discovery 3


KristofferS

Anbefalte innlegg

On 10/4/2021 at 3:46 PM, lafterolf said:

Kontakten er like fin som ny, bilen har ikke en eneste rustflekk på undersiden, og ingen ledninger er irret.

 

Kalibrering lar seg ikke gjennomføre pga sensorfeil, som tydeligvis ikke kan være sensor. Har prøvd 3stk, den siste original.

 

Skjermen viser at hjulet lever sitt eget liv, går opp og ned, omtrent som med trollunger, for er en rampete tar de andre etter, og før jeg rekker å si "pannekake" så faller den ned like fort som bløtkaken jeg skulle bake.<_<

Med fare for å legge meg ut med en som er utprega hodeløs og storkjefta ... 

Når "hjulet lever sitt eget liv" på den måten du beskriver setter jeg en cola "med noe attåt" på at det likevel er et ledingsbrudd et sted på veien - eller at sensoren sender verdier "out of range". (Bilens reaksjon er at "jeg kan ikke stole på signalene fra det hjulet" -> dånedippen -> kanaliserer Jan Thomas; "nå legger jeg meg nedpå, asså")

Om du har prøvd med flere sensorer for den siden og fremdeles har problemet så hadde jeg sett på harness/kabelføring. Hva som måler ok når bilen er statisk er ikke nødvendigvis like ok i bevegelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...