Gå til innhold

2,25 bensin går plutselig bare på 2 sylindere


P.Morten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en s3 88 fra 1974 med 2,25 bensin. Den har gått veldig greit, med kun litt hosting om jeg la inn fjerde gir litt for tidlig i en bakke. Plutselig mistet jeg motorkraft og nå går den bare på to sylindere. Kan høres ut som om den også trekker falsk luft. Er dette et kjent problem?  Noen som har vært borti lignende?

Her kan man høre litt på lyden fra motoren…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Gaute. Den toppen må jeg kanskje slå til på. Jeg skal åpne opp og se når jeg får bilen på plassen sin i garasjen. Så blir det spennde å se hvor ille det er… i vinter skal jeg også bytte gearkasse. Er det fornuftig å ta ut motor og gearkasse sammen eller hver for seg? Planen er uansett å starte med bare toppen, men må alt ut kan man kanskje ta det sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er vektløfter i tungtungklassen ville jeg delt opp.

Svar på det spørsmålet vil jeg påstå alltid avhenger av tilgjengelig løftemateriell og annet utstyr.

Men sjekk topplokk/motor først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...