oterpoter Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Hei. Jeg har bestilt meg en R380 og en LT230 med part-time-4wd hos ashcroft i UK. Disse skal etter planen henge bak Rover V8eren når den tid kommer. Venter fremdeles på svar fra min søknad til Biltilsynes innsendt i Juni. (!) Spørsmålet er egentlig om det er noen vits for meg å ta ut militær girkasse/transferkasse, og smette inn R380/LT230 sammen med 2.25l bensineren. Tanken min var at plassering på girkasse/transferkasse vil være identisk (?) uansett om jeg har den ene eller den andre motoren. Så får jeg gjort det litt stykkevis og delt, og sikret at del for del fungerer som det skal. Dersom jeg IKKE får godkjent V8 ombyggingen, vil jeg uansett ha fordel med R380/Lt230 sammenlignet med militær utveksling som jeg har i dag. Kjør gjerne debatt. Det er meget mulig at jeg er helt på bærtur her. -m Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Kommer an på utveksling på LT230. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 20. september 2021 Forfatter Del Skrevet 20. september 2021 2 minutes ago, lafterolf said: Kommer an på utveksling på LT230. utvekslingen på LT230 er satt for å passe til utvekslingen til akslene. etter Ashcrofts anbefalinger. De bygger også om den til part time 4wd.. siden jeg ikke har CV joints.. og vil ikke p.t bytte frem og bakakslene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Hvis du kjøper kort R380 for Defender 90 diesel, så vil den også passe seriemotoren (kanskje bortsett fra et boltehull som mangler ). Ved så å bruke adapter for V8 til serie kan du veksle på hvilken motor du bruker som du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 21. september 2021 Forfatter Del Skrevet 21. september 2021 Ah! Det er musikk for mine ører. Jeg har bestilt en stumpy ja, altså short bellhousing på R380. Jeg valgte bare de dyreste delene ved alle valgene. Planen er å kjøpe adapter kit, slik at V8 går på. Så da kan jeg mao ta ut dages gir/transferkasse. Montere R380/LT230 mot motoren der den står. Korte ned bakre drivaksel (denne blir vel for kort..?), samt bytte tunellen over girkasse mellom setene ? Må jeg inn med nye festepunkter til girkasse? jeg har heldigvis tilgang på en meget dyktig sveiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 21. september 2021 Del Skrevet 21. september 2021 Nytt feste til girkasse må til. Få tak i girkassetravers fra en Disco 1, Defender eller RRC som har hatt LT230, så sparer du en del arbeid. Mellomaksel bakover vil bli kortere. Mellomaksel forover vil bli lengere og det kan hende den treffer tverrbjelken på ramma, tverrbjelke nummer 2. Den kan sveiseren din i så fall fikse ved å skjøte inn litt og endre på høyre siden. Det er en del på forumet som ruger på en V8-adapter. Spør på ønskes kjøpt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.