Gå til innhold

Land Rover Rescue  1952 modell-brannbil.


LandRover

Anbefalte innlegg

Bare en matchboks Land Rover Rescue  1952 modell. Men du verden, en begynner jo bare å lure på om slike med det utstyret fantes. Jeg kunne ikke dy meg og gav derfor et bud som jeg vant. Nå venter jeg bare på postmannen.

 

Jeg har faktisk hatt en riktig brannbil engang dog ikke en Land Rover men en Willys Overland 1954. Mitt bud på en Landrover  serie brannbil fra samme brannstasjon ble ikke vinnende og gikk for en langt langt høyere pris.

 

 

rescue2.jpg

rescue1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det var slike 80-tommere som brannbiler. Med utstyr. I Norge også.

 

Hommelvik brannvesen hadde en slik. Med til historien: E6 gikk gjennom Hommelvik, nord for sentrum ble det bygd krabbefelt, det er ikke lov å kjøre forbi utrykningsbiler under utrykning, så med blålys og sirene i høyre felt opp bakken vokste køen bak brannbil med utstyr og mannskap og tilhenger. Hvis æ huske riktig var det vanntank på tilhengeren.

 

Opplevde aldri å se dette selv, men har det fra sikre kilder.
 

Bilen har æ sett, den ble kjøpt av en ung mann ca midt på 80-tallet, plukket ned (mot mine tips og råd) for restaurering og æ vet ikke om den har kommet på veien igjen. Mistet kontakten med den dengang unge mannen, æ va også ung og han var mye yngre. Regner med det ble hus på han, kanskje familie, tidsklemma osv..

 

Står forresten en 107 eller 109 tommer i Rennebu, var i bruk av brannvesenet og stasjonert på Berkåk. Nesten ikke brukt. Kommer nok sannsynligvis aldri på veien igjen, æ vet hvor den havnet. Støvlaget er nok tommetykt etter bare noen år <_<. Eieren er grei han, men det går like sent der som hos mæ.


Tenkte å legge inn bilde av en liten modell som står i hylla her, men får ikke lagt inn bilder.

 

 

ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...