dolomite Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Helsikkes drit! Vi har hatt en mindre lekkasje i varmeapparat registeret i en tid, men NÅ var det tid for utskifting med nytt/gammelt apparat. Easy peasy sa manualen. Etter å ha løsnet slanger og elektrisk ++, så ‘pull the heater backwords’ . Jommen sa jeg smør. Nå er hele dashbord ute og så må jeg pinede ut med aluminiumtoppen over girkassetunellen må av for å få plass. For å komme til de bakre boltene til den så må cubby-box av, og den er skrudd med gjennomgående skruer med mutter under bilen. Som om det ikke var nok så kommer jeg ikke til den nedre slangen fra motorrommet bak 200TDi-en. Nå reiser jeg på hytta og samler krefter til mandag med nye utfordringer. Helge -85 hvit 4-dørs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 Nei, varmeapparatregister er noe av det verste man kan gjøre på classic faktisk.. og 200tdi'n gjør det vel ikke lettere... Jeg skiftet ut registeret mitt forbindelse girkasseskifte for noen år siden. Ut med nedre dashbord og hanskerom, stoler, girkassetunnel og girkasse. Så kom varmeapparatet greit ut så må det deles og splittes på mange rare måter før også det vil gi slipp på registeret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 11. september 2021 Del Skrevet 11. september 2021 7 minutter siden, Erik Iversen skrev: Nei, varmeapparatregister er noe av det verste man kan gjøre på classic faktisk.. og 200tdi'n gjør det vel ikke lettere... Jeg skiftet ut registeret mitt forbindelse girkasseskifte for noen år siden. Ut med nedre dashbord og hanskerom, stoler, girkassetunnel og girkasse. Så kom varmeapparatet greit ut så må det deles og splittes på mange rare måter før også det vil gi slipp på registeret... Høres ikke bra ut. Bedre å kjøpe ny bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolomite Skrevet 11. september 2021 Forfatter Del Skrevet 11. september 2021 ..eller kanskje jeg bare skulle hente en av de andre Classic’ene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. september 2021 Del Skrevet 12. september 2021 20 timer siden, Vidar S skrev: Høres ikke bra ut. Bedre å kjøpe ny bil? Den gang gikk jeg jo til innkjøp av P38. Men den hadde jo tull med både blendmotorer og viftemotorer. Så vi var egentlig like langt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. september 2021 Del Skrevet 12. september 2021 Når du regner på hvor lenge den gamle har vart og hvor lenge den nye kan vare blir jobben litt mer lystbetont. Jeg husker vi hadde endel snarveier når det gjaldt jobben. I samsvar med kundene ble det ofte utført endel hardhendt kirurgi som ble skjult av dashborddekslene. Opp gjennom årsmodellene ble varmesystemet endret endel og nye triks måtte til. Dessverre er det meste av dette gått i glemmeboken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolomite Skrevet 12. september 2021 Forfatter Del Skrevet 12. september 2021 Det er kanskje like greit at bilens eier gjør jobben på den ‘nennsomme’ måten i stedet for hardhendte mekanikere som skjuler synden bak dekslene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. september 2021 Del Skrevet 12. september 2021 Skjult synd , ja,men alltid etter avtale med bileier og lommebok. Den gang var de jo "bare" bruksbiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolomite Skrevet 12. september 2021 Forfatter Del Skrevet 12. september 2021 2 timer siden, gautes skrev: Skjult synd , ja,men alltid etter avtale med bileier og lommebok. Den gang var de jo "bare" bruksbiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.