Gå til innhold

RRC varmeapparat blues


dolomite

Anbefalte innlegg

Helsikkes drit!

 

Vi har hatt en mindre lekkasje i varmeapparat registeret i en tid, men NÅ var det tid for utskifting med nytt/gammelt apparat.  Easy peasy sa manualen.  Etter å ha løsnet slanger og elektrisk ++, så ‘pull the heater backwords’ .  Jommen sa jeg smør. :(

 

 Nå er hele dashbord ute og så må jeg pinede ut med aluminiumtoppen over girkassetunellen må av for å få plass.  For å komme til de bakre boltene til den så må cubby-box av, og den er skrudd med gjennomgående skruer med mutter under bilen. Som om det ikke var nok så kommer jeg ikke til den nedre slangen fra motorrommet bak 200TDi-en.  
 

Nå reiser jeg på hytta og samler krefter til mandag med nye utfordringer.  B)

 

Helge

-85 hvit 4-dørs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, varmeapparatregister er noe av det verste man kan gjøre på classic faktisk.. og 200tdi'n gjør det vel ikke lettere...

 

Jeg skiftet ut registeret mitt forbindelse girkasseskifte for noen år siden. Ut med nedre dashbord og hanskerom, stoler, girkassetunnel og girkasse. Så kom varmeapparatet greit ut :)

så må det deles og splittes på mange rare måter før også det vil gi slipp på registeret... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Erik Iversen skrev:

Nei, varmeapparatregister er noe av det verste man kan gjøre på classic faktisk.. og 200tdi'n gjør det vel ikke lettere...

 

Jeg skiftet ut registeret mitt forbindelse girkasseskifte for noen år siden. Ut med nedre dashbord og hanskerom, stoler, girkassetunnel og girkasse. Så kom varmeapparatet greit ut :)

så må det deles og splittes på mange rare måter før også det vil gi slipp på registeret... 

 

Høres ikke bra ut. Bedre å kjøpe ny bil? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du regner på hvor lenge den gamle har vart og hvor lenge den nye kan vare blir jobben litt mer lystbetont.

Jeg husker vi hadde endel snarveier når det gjaldt jobben.

I samsvar med kundene ble det ofte utført endel hardhendt kirurgi som ble skjult av dashborddekslene.

Opp gjennom årsmodellene ble varmesystemet endret endel og nye triks måtte til.

Dessverre er det meste av dette gått i glemmeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...