Gå til innhold

During proporsjonalt med hastighet?


telindnor

Anbefalte innlegg

Freelanderen, td4 2006 har begynt å "dure" en del i det siste. Duringen starter i 40km/t og øker med hastighet. Den er mer tilstedeværende i høyresvinger, enn i venstresvinger. Forsvinner ikke når vi bremser. Er der likefullt på grus som på asfalt. Kunne jo anta at det er AT dekka som lurer oss. Har ikke prøvd med andre dekk enda, men tror i grunnen ikke dekka er problemet.

Noen som har tips til hvor jeg starter å lete feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg kjøpt drivaksel til høyre siden. Bytter den først. Byttet for et par år siden på venstre. Da hadde den litt risting på enkelte turtall. Dette er annerledes, men det virker som om det er noe der. VCU lagerne byttet jeg for et par år siden. 

Tar et skritt av gangen..så får vi se. 

Takker for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Mr Free ønsket seg drivaksel (høyre) var det som om noen lå under dørken på passasjersiden og slo fort med hammer i golvet spesielt i høyresvinger med litt oppoverbakke og i pådrag - og særskilt  i 60-70km/t. On/off-ramper typisk. Da var det indre den indre drivknuten(?) som var gåen. Vistes på mansjetten når husmekanikeren kom innunder. De ytre stikkakslingene(?) har jeg kun erfaring med fra subaru og da var det dunkelyder/kneppelyder lenger ute mot hjulet i krapp sving. Mer merkbart ved lavere hastigheter (under 50 og så stort rattutslag som mulig) i forhold til førstnevnte. 

Hjullager framkommer mer som en during som kommer og går i forhold til vektfordeling/sentrifugalkraft, ubehagelig "flymotorstøy" når det blir skikkelig ille. Jeg opplevde det først ved 65-70km/t. Kan forveksles med hjulstøy fra GROVE dekk, men er altså ikke konstant i starten iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...