Gå til innhold

Drivaksel bak venstre - P38


Sfinx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en slik kneppelyd (ganske hard) på venstre hjul bak på min P38 når jeg har rattutslag og rygger fra stillestående eller kjører frem. Er visst et kjent fenomen at det er drivaksel som er slitt og hopper i sporene i huben. 

I tillegg har jeg feilmelding på abs sensor på samme side bak. Regner med jeg må få byttet hub og drivaksel bak også. Akkurat gjort det fremme inkl sensorer:P. Akslene foran var fine da. 
 

Men nye aksler bak var grisedyre (OEM). Foran var ganske kurant. 
 

Er det noe steder å få tak i drivaksler til en overkommelig pris? Brukt?

Har ikke demontert og inspisert enda, så vet ikke omfanget. Men hvis ABS ring er ødelagt (den var det foran), så må jeg vel uansett ha ny aksel. Er de i det hele tatt utsatt bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får greit tak på brukte stikk aksler, og abs ringen får du også kjøpt alene om det trengs. (har ett par akslinger liggende som du kan få overta for en en grei sum ^_^)

 

Litt snodig om det er hjullager som lager ekstra lyd når du svinger.

 

Er jo ikke lange haleluten å demontere for å sjekke feilen, så ville uansett begynt der:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...