nissen Skrevet 22. august 2021 Del Skrevet 22. august 2021 (endret) Hallo godtfolk! Lav og kontinuerlig skrapelyd når bilen ruller. Begynner med å sjekke og evt etterfylle olje på diff bakerst, der er oljesvetting rundt pakning... for en litt sliten og gammel kropp er det litt vanskelig å komme til å se hvilket verktøy en løser pluggen med, ser firkantet ut. Tips settes stor pris på, det er en FL1 TD4-2005 Endret 22. august 2021 av nissen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Hei, begynner å bli en del år siden eg kjørte og skrudde på FL1, men meiner eg brukte enden på skralla rett i firkanthullet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneRover Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Er det i det hele tatt tappeplugg på bakdiffen? Noen år siden jeg sjekket, men mener jeg kun fant en firkantet påfyllingsplugg, og at jeg derfor satte bort arbeidet. Mulig jeg husker feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Tanken er nok at man skal suge ut gammel olje i gjennom påfyllingshullet. Er nå i vertfall så dumt tillaget på nyere versjoner av arten. Eg mener å huske at eg fjernet hele lokket på bakdiffen når eg tømte minn, men nå var det bakdiff til en 1,8 bensin i fra 1999, så mulig det ble annerledes på nyere modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneRover Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Merkelig løsning fra den engelske ingeniørens side... Kan se for meg det ligger mye metallspon i bunn på disse diffene uten tappeplugg. På de som ikke allerede har havarert mener jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Kan nok ikke skylde de engelske ingentinggjørene for denne utfiklingen. Eg kjører i dag en FL2, som er skrudd i sammen av vanlige standard hyllevarer i fra flere andre produsenter, og har fellesdeler med flere av de vanlige bilene rundt oss i dag. Det er akkurat like dumt, om ikke dummere på denne. det som er servicevenlig på den biltypen de først ble laget til, passer over hode ikke i lag med en annen bilkonfigurasjon. Bruken av standard deler har resultert i mange håpløse konfigurasjoner i landrovere. det å bytte olje på framdiffen på en FL2 er svært knotete. Det å bytte bakre glødeplugg eller drivreim til diselpumpen på en D3/D4 er så trangt at manualen sier at du skal ta av karroseriet fra ramma. Like så å bytte oljefilter på automatkassa. På en BMW er det rett fram, men å gjøre det på en D3/D4 er idiotisk knotete. Bytte oljefilter i utomatkassa på en FL2 er visst nok nærmest umulig med kassa stående i bilen. Lista kunne vært lang. Den enkleste bilen eg noen gang har driftet, var min meget driftsikre FL1 i fra 1999, med en motor som i utgangspunktet skulle drive en 2 seters sportsbil med halve vekten Men motoren var skiftet før eg kjøpte den, og bilen oppførte seg eksemplarisk i min tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissen Skrevet 25. august 2021 Forfatter Del Skrevet 25. august 2021 Takker folkens, brukte en 3/8" skralle direkte og det funket, ingen tappefunksjon så jeg fylte på omlag en halvliter (til det rant over) skrudde igjen og merket at ulyden ble borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.