Gå til innhold

Hvilket verktøy, drain plug diff.


nissen

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk! Lav og kontinuerlig skrapelyd når bilen ruller. Begynner med å sjekke og evt etterfylle olje på diff bakerst, der er oljesvetting rundt pakning... for en litt sliten og gammel kropp er det litt vanskelig å komme til å se hvilket verktøy en løser pluggen med, ser firkantet ut. Tips settes stor pris på, det er en FL1 TD4-2005

Endret av nissen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er nok at man skal suge ut gammel olje i gjennom påfyllingshullet. Er nå i vertfall så dumt tillaget på nyere versjoner av arten. Eg mener å huske at eg fjernet hele lokket på bakdiffen når eg tømte minn, men nå var det bakdiff til en 1,8 bensin i fra 1999, så mulig det ble annerledes på nyere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke skylde de engelske ingentinggjørene for denne utfiklingen. Eg kjører i dag en FL2, som er skrudd i sammen av vanlige standard hyllevarer i fra flere andre produsenter, og har fellesdeler med flere av de vanlige bilene rundt oss i dag. Det er akkurat like dumt, om ikke dummere på denne. det som er servicevenlig på den biltypen de først ble laget til, passer over hode ikke i lag med en annen bilkonfigurasjon. Bruken av standard deler har resultert i mange håpløse konfigurasjoner i landrovere. det å bytte olje på framdiffen på en FL2 er svært knotete. Det å bytte bakre glødeplugg eller drivreim til diselpumpen på en D3/D4 er så trangt at manualen sier at du skal ta av karroseriet fra ramma. Like så å bytte oljefilter på automatkassa. På en BMW er det rett fram, men å gjøre det på en D3/D4 er idiotisk knotete. Bytte oljefilter i utomatkassa på en FL2 er visst nok nærmest umulig med kassa stående i bilen. Lista kunne vært lang. Den enkleste bilen eg noen gang har driftet, var min meget driftsikre FL1 i fra 1999, med en motor som i utgangspunktet skulle drive en 2 seters sportsbil med halve vekten :rolleyes: Men motoren var skiftet før eg kjøpte den, og bilen oppførte seg eksemplarisk i min tid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...