Gå til innhold

Bytte av lt230 til høyere utveksling Td5 01


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bytte transferkassa til ei som er litt mer langbeint så det jeg att det er en ekstra sensor på den orginale kassa (grønn ledning) som det ikke er på den jeg har fått tak i. Litt usikker på hvilken bil denne kassa kommer fra. Hva er denne sensoren til og er jeg nødt til å ha den? 

20210821_174253.jpg

20210821_174146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kenneth! Som fortalt, denne sensoren gir styreenheten beskjed om at du er i lavserie og skal visstnok gi et litt roligere gasspådrag. Jeg gjorde det samme som deg, og koblet den aldri til. Funka fint det, men hvis du skal drive mye terrengkjøring kan du koble inn en bryter som du slår over manuelt for å få samme effekten. 

Blir gøy å høre om du blir fornøyd med høy utveksling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort tilsvarende kassebytte, og ikke gjort noe med mangel på denne sensoren på kassa jeg satte inn. Kan ikke si at jeg savner det veldig. Min erfaring er at en bare må være litt påpasselig med rolig høyrefot i laveste lav (1. og til dels 2. lav) for å unngå kenguruoppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers Litt usikker på om den bryteren har virket, fikk ikke noe utslag når kassa sto i bilen men det kan jo like godt være att jeg ikke kom skikkelig til kontakten. Skal ta å måle det en dag nå som den er ute :)

Kassa er jeg super fornøyd så langt og det hjelper godt med de nye travhestene som td5inside har satt inn i ecu'en :) jeg har ikke fått trekt noen henger med denne heller men foreløpig så kan det kun merkes litt på tap av krefter på 5 gir og det er så minimalt att det plager ikke meg :) ellers var det minimalt liten forskjell på den ble tyngre å kjøre fra orginale kassa som tømte girene for fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...